Clicky

 
Transport Online - St vd Brink werkt efficiënter door dubbele laadvloer van Pacton schuifzeilentrailers

St vd Brink werkt efficiënter door dubbele laadvloer van Pacton schuifzeilentrailers

St vd Brink werkt efficiënter door dubbele laadvloer van Pacton schuifzeilentrailers
29-04-2022 15:05 | Nieuw Materieel | auteur Redactie

OMMEN/ERMELO - St vd Brink is al jaren een trouwe klant van Pacton Trailers uit Ommen. Meerdere gestuurde schuifzeilentrailers worden jaarlijks door Pacton voor het transportbedrijf gebouwd. Daarbij gaat het om compacte 11 meter lange twee-assige trailers, of om 13,6 meter lange drie-assige trailers. De trailers komen nagenoeg altijd met een aanpassing voor een meeneemheftruck. Recent leverde Pacton meer dan vijftien 2-assige en 3-assige trailers aan het familiebedrijf uit Ermelo. Ditmaal voor het eerst een aantal met een tweede laadvloer en de overige met voorzieningen voor het naar wens realiseren van een dubbele laadvloer.

De tweede laadvloer in de recent geleverde Pacton schuifzeilentrailers kan flexibel gemonteerd worden, op de juiste hoogte voor het specifieke transport. Er is gekozen voor een tweede laadvloer die op separate rongpotten staat, in plaats van gemonteerd op de schuifrongen die aan het dak vastzitten. Op deze manier kan de extra vloer altijd achteraf gemonteerd worden en kunnen de schuifzeilen en schuifrongen op de normale manier gebruikt worden.

St vd Brink is sinds 1945 een echt familiebedrijf met inmiddels meer dan 800 medewerkers. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld tot een moderne professionele dienstverlener van formaat. Men heeft niet alleen aandacht voor het milieu maar ook kostenbesparingen spelen een belangrijke rol in de dagelijkse praktijk. Dankzij het moderne wagenpark, inclusief een grote diversiteit aan trailers, de bedrijfsomvang en de landelijke dekking kan St vd Brink snel inspringen op wisselende transportbehoeften. Geconditioneerd en niet-geconditioneerd, bulktransport, huiftransport, kraantransport en contractdistributie. Ook voor warehousing en uitgebreide diensten op het gebied van planning kan men terecht bij St vd Brink.

Het wagenpark wordt continu up-to-date gehouden. Met een eigen werkplaats, twee servicewagens voor 24-uurs service onderweg en geschoolde monteurs voor wie het materieel geen geheimen heeft. APK, de laadklepkeuring en de STEK-keuring voor de koelmotor kan St vd Brink in eigen beheer uitvoeren.

Een groot aantal van de 450 trucks van St vd Brink rijden op de duurzame brandstof HVO20. De brandstof HVO20 bestaat uit 20 procent HVO en 80 procent diesel. De synthetische diesel wordt gemaakt van verschillende afval- en reststromen en zorgt ervoor dat onder andere 13 procent meer CO2-uitstoot gereduceerd wordt ten opzichte van reguliere diesel, naast fijnstof en stikstof reductie.

St vd Brink legt zichzelf hoge milieudoelstellingen op. Men wil in 2025 minstens 50 procent CO2-uitstoot reduceren ten opzichte van 2020.

3.000 zonnepanelen en warmtepompen zorgen ervoor dat een groot gedeelte van de panden al energieneutraal is. Investeringen in elektrische heftrucks en deelname aan bijvoorbeeld het Volvo Hybride Consortium, voor 20 procent brandstof reductie, leveren ook een belangrijke bijdrage aan de duurzame strategie.

De nieuwe Pacton trailers (types: TBD.235.T-EKP1 en TBD.342.T-EKP1) met de optie voor een extra laadvloer passen in de duurzame bedrijfsvisie van St vd Brink.

Aan de achterzijde zijn de opleggers zoals gezegd voorzien van een meeneemheftruck-constructie, specifiek voor de Moffet type M4-25.4. De verzinkte draagbalken van het kooiaap frame zijn pneumatisch bedienbaar voor bedieningsgemak en snelheid.

De korte 2-assers en de lange 3-assers hebben beide een SAF luchtveerstel, voorzien van onderhoudsarme assen met schijfremmen.

De achteras is gemonteerd op een draaikrans en wordt gestuurd door middel van een stang vanaf de koppeling. De voorste as is voorzien van een aslift via het EBS voor het leeg rijden met de meeneemheftruck. Verder zijn de opleggers voorzien van een Wabco EBS remsysteem met RSS, de stalen velgen zijn voorzien van Continental banden.

De trailer is rondom voorzien Led verlichting, duidelijk méér dan standaard. Naast de reguliere verlichting met 2x2 ronde driekamer led achterlampen en 2 x 4 gele 'meeknipperende' led zijlampen, valt op dat er is gekozen voor een groot aantal LED werklampen. Aan iedere zijde zijn er meerdere led werklampen en een led werklamp aan de binnenzijde van de opbouw. Aan de achterzijde vallen de mini led toplichten op, met de functie van knipperlicht, remlicht en achterlicht. De verlichting draagt zo bij aan extra veiligheid voor de chauffeur en medeweggebruikers.

De Pacton schuifzeilenopbouw bestaat uit een zwaar kopschot met stalen gezette stijlen, een stalen achterportaal met 2 vlakke aluminium opdek achterdeuren en een hardhouten vloer van 28 mm dik voorzien van stalen verzinkte omegaprofielen. Aan beide zijden 2 of 3 Pacton vrij plaatsbare schuifrongen, voorzien van plankhouders. De 4 rijen vurenhouten huifplanken zijn te plaatsen op verschillende posities en tevens 3-hoog-gestapeld op vloerhoogte te plaatsen.

In het chassis zijn er diverse bindvoorzieningen van 2,5-tons bindhaken in de v-groef tot bindgaten van 5-ton met een diameter van 32 mm in de zijrand. Er zijn tevens meerdere rongkokers centraal en in het randprofiel en rongpotten tegen de buitenzijde van de hoofdliggers. Specifiek voor een St vd Brink trailer is de plaatsing van rongen in sets van 3 naast elkaar. Links en rechts in de wielbasis is een rongenrek voor in totaal 2x6 rongen. De rongposities zijn zo gekozen dat de tweede laadvloer gemakkelijk kan worden geplaatst.

De schuifkap van de trailers kan naar voren, met meeschuivende achterbalk, opengeschoven worden en is afgesloten met een wit Carapax dakzeil met St vd Brink opdruk.

De Albers schuifzeilen van hoogwaardig 2 x 2 dubbeldraads PVC zeildoek, 860 g/m2, zijn voorzien belettering of van full-colour opdruk.

De opleggers zijn afgeleverd met een Ladungssicherungs-certificaat voor 27 ton.

Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Actuele Brandstofprijzen
Euro952,448
Diesel2,290

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Truckoccasions

Geen advertenties gevonden

meer truckoccasions
Rijverboden

De rijverboden voor deze week: maandag 4 juli t/m zondag 10 juli

Alle Rijverboden