Transport Online - PACCAR introduceert PACCAR MX-motor voor Kenworth en Peterbilt

PACCAR introduceert PACCAR MX-motor voor Kenworth en Peterbilt

PACCAR introduceert PACCAR MX-motor voor Kenworth en Peterbilt
26-01-2010 15:30 | Daf | auteur de redactie
PACCAR, de moedermaatschappij van DAF Trucks, zal vanaf de komende zomer de PACCAR MX-motor leveren in trucks van Kenworth en Peterbilt. Deze PACCAR MX-motor is ontwikkeld om toonaangevende prestaties, betrouwbaarheid en brandstofefficiency te leveren aan klanten van Kenworth en Peterbilt wereldwijd.

"Door de 50 jaar ervaring in motorenontwikkeling en de expertise in motorenproductie, heeft PACCAR zich ontwikkeld tot een van de leidende producenten van dieselmotoren van de wereld," aldus Jim Cardillo, PACCAR president.

"Wereldwijd functioneren meer dan 125.000 PACCAR MX-motoren naar volle tevredenheid in DAF trucks. De PACCAR MX-motor voor de voertuigen van Kenworth en Peterbilt is ontworpen om aan de Amerikaanse EPA 2010 (Environmental Protection Agency) emissiewetgeving te voldoen. Met de motor is succesvol een testprogramma afgerond van 50 miljoen testmijlen onder strenge condities in Noord Amerika. PACCAR is verheugd deze beproefde en toonaangevende motor te introduceren in de trucks van Kenworth en Peterbilt."



In Kenworth- en Peterbilt-trucks wordt de PACCAR MX-motor leverbaar met vermogens van 380 hp tot 485 hp en met maximum koppels tot 2.400 Nm. Deze vermogens, gecombineerd met een uitstekende brandstofefficiency, hoge betrouwbaarheid, duurzaamheid, lichtgewicht design en lage operationele kosten, maken de PACCAR MX-motor, een ideale keuze voor zowel het lange afstandstransport, als voor specifieke toepassingen.

"We kijken er naar uit om onze geïntegreerde en geoptimaliseerde, toonaangevende aandrijflijn aan te bieden aan onze klanten", zei Craig Brewster, PACCAR assistant vice president.

"De PACCAR MX-motor levert in de trucks van Kenworth en Peterbilt vermogens tot 485 hp met daarbij uitstekende prestaties over een breed toerengebied. Bij de ontwikkeling van de MX-motor speelde PACCAR bovendien een voortrekkersrol door zowel voor het motorblok als de cilinderkop gebruik te maken van het sterke 'Compacted Graphite Iron'(CGI). Dit eersteklas materiaal is duurzamer en lichter dan het conventionele staal, wat resulteert in een superieure verhouding tussen gewicht en vermogen," voegde Brewster toe.

"Het elektronisch geregelde, hogedruk brandstofinjectiesysteem zorgt voor een gunstig brandstofverbruik en draagt ertoe bij dat aan de strenge EPA10 emissie-eisen wordt voldaan. Het ontwerp van het motorblok en het feit dat de distributie aan de achterzijde van de motor is geplaatst, zorgen voor aanzienlijk lagere geluidsniveaus in de cabine, wat het comfort voor de chauffeur ten goede komt. De geïntegreerde motorrem biedt krachtige prestaties over een breed toerengebied van de motor."



SCR en EGR om te voldoen aan EPA 2010-emissiewetgeving
In de Kenworth- en Peterbilt-trucks maakt de PACCAR MX-motor gebruik van SCR-technologie (Selective Catalytic Reduction) in combinatie met uitlaatgasrecirculatie (EGR) om te voldoen aan de EPA 2010 uitlaatgasnormen voor dieselmotoren.

"De combinatie van SCR en EGR biedt klanten van Kenworth en Peterbilt een zeer efficiënte oplossing om aan deze EPA 2010-eisen te voldoen. De DAF CF85 en XF105 maken al jaren succesvol gebruik van SCR-emissiesystemen om aan de Euro 4 en Euro 5-regelgeving te voldoen", aldus Dan Sobic, PACCAR executive vice president.



Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Rijverboden

Actuele Brandstofprijzen
Euro951,687
Diesel1,267

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Truckoccasions