Hoornweg introduceert de Trailer Charge

Hoornweg introduceert de Trailer Charge
30-07-2009 11:41 | Trailerbouwers | auteur de redactie
G.A. Hoornweg bv te Midwoud, presenteert een geheel nieuwe vinding, geboren uit de vraag naar een definitief goede oplossing voor de accu-laadproblemen op trailers en vrachtwagens.

De extra accu’s die op een voertuig gemonteerd worden voor aandrijving van laadkleppen, kranen, palletwagens, bewegende vloeren etc., worden meestal tijdens het rijden onvoldoende geladen door de dynamo van het trekkende voertuig. De laadspanning is te laag en er zijn te hoge spanningsverliezen door lange en dunne kabels en slechte verbindingen. Om dit verlies enigszins te compenseren monteert men vaak accu’s met hoge (over-)capaciteiten en afmetingen.

Zo werkt de Trailer Charge TC2020
De Trailer Charge TC2020, kan twéé separate accupakketten laden met ieder 20Ampère. Bijvoorbeeld één semi-tractie set voor de laadklep en één voltractie set in een elektrische handpallettruck.

Ook is het mogelijk één accupakket parallel met 40A te laden.

Plaats de Trailer Charge tussen de dynamo en de extra accupakketten en de accu's worden geladen met de juiste spanning en de juiste laadkarakteristiek voor Gel-, AGM-, Calcium-, Semi-tractie en Vóltractiebatterijen. Deze soorten accu’s hebben allen hun eigen laadkarakteristiek nodig om het ‘cycle-life’ te halen waar ze voor ontworpen zijn.

De Trailer Charge TC2020 wordt op de trailer of bakwagen gemonteerd, tussen de dynamo en de accu’s, liefst zo dicht mogelijk bij deze extra accu's, want uiteindelijk wordt de inkomende spanning gecompenseerd.

Voordelen:
· optimaal laden van de accu’s
· veel langere levensduur
· kleinere accu’s
· ruimtebesparing
· geen overcapaciteit meer nodig
· minder stilstand
· bedrijfszekerder

De TC2020 is de 'missing link' tussen de dynamo en de accu’s. Een uniek product dat ervoor zal zorgen, dat een betere kwaliteit accu nu lonend wordt. Tevens kunnen waarschijnlijk kleinere (kwaliteits-) accu's volstaan. Door het optimale laden is er geen overcapaciteit nodig om de bedrijfszekerheid te garanderen. Iedere twee, drie jaar accu's wisselen hoort hiermee tot het verleden. Niet alleen voor de portemonnee, maar ook voor het milieu een goede zaak.





Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Truckoccasions

Rijverboden