Clicky

 
Transport Online - Iveco S-Way Shortturn met Knikkende semidieplader

Iveco S-Way Shortturn met Knikkende semidieplader

Iveco S-Way Shortturn met Knikkende semidieplader
14-12-2021 11:12 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

GROENEKAN - Veldhuizen Wagenbouw heeft een oplegger ontwikkeld voor de Iveco Shortturn trekker. De oplegger is 11,50 meter lang en is goed voor een laadvermogen van 19 ton. In combinatie met de Iveco S-Way Shortturn met zijn korte wielbasis vormt deze oplegger een bijzonder wendbaar geheel met een hoog laadvermogen.

De Iveco S-Way Shortturn is met zijn wielbasis van slechts drie meter bijzonder wendbaar. Dit maakt deze trekker, in combinatie met de nieuwe oprij-dieplader tot een uitstekend alternatief voor de BE combinaties als het laadvermogen van belang is. Het laadvermogen van BE combinaties is voor de nieuwe generatie chauffeurs ernstig beperkt.

Wie na 19-1-2013 zijn BE rijbewijs haalde mag nog maar met maximaal 7 ton rijden. Voor veel loonwerkers en hoveniers is dat onvoldoende om machines te vervoeren. Reden voor Veldhuizen Wagenbouw om samen met Iveco NLS dit nieuwe concept te ontwikkelen voor met name bedrijven die eigen machines moeten vervoeren.

De oprij- dieplader is voorzien van luchtvering, twee acht tons ‘Veldhuizen’ assen en een knikkende vloer achter het asstel. Daardoor ontstaat, in combinatie met de uitgekiende oprijkleppen een oprijhoogte van 9 procent. Daarmee is deze oplegger uitstekend te beladen met de meest uiteenlopende rijdende machines, zelfs die met een lage oprijhoek zoals hoogwerkers of veegmachines.

Eenvoudige en lichte bediening

De bediening van de knikkende laadvloer en de luchtvering gaat met slechts één schakelaar waardoor bedieningsfouten uitgesloten zijn. De dubbele oprijbanen zijn zodanig uitgevoerd dat ze met één hand te bedienen zijn. Een ingebouwde veer zorgt voor voorspanning. Bijzonder is dat de oprijbanen ook terug geklapt kunnen worden waardoor ze vlak op de vloer komen te liggen. Hierdoor wordt bij leegrijden de luchtweerstand, en daarmee het brandstofverbruik belangrijk verminderd.

De volledig verzinkte oplegger is ruimschoots voorzien van zware bindogen voor het bevestigen van lading. Verder is ook de nek van de oplegger bruikbaar, doordat de vloer schuin oploopt. Kleinere machines kunnen daardoor eenvoudig voorop geladen worden.

Complete uitvoering

De Iveco S-Way Shortturn is voorzien van de negen liter Cursor 9 krachtbron met 360 pk, in combinatie met een geautomatiseerde versnellingsbak. De cabine is rondom voorzien van ramen voor een optimaal zicht rondom. Verder is de Iveco voorzien van luxe stoelen met armeuningen, Cruise Control met ACC en airconditioning. Ook Lane Guard, AEBS en ESP behoren tot de standaard uitrusting van de Iveco S-Way Shortturn. Verder is het trekkerchassis voorzien van grote RVS kisten met schuiflades voor het opbergen van materialen zoals spanbanden en kettingen.

De combinatie laat zich bijzonder eenvoudig besturen en de draaicirkel is zelfs kleiner dan die van menig bestelwagen met schamel aanhangwagen. Daarbij komt dat het comfort van de Iveco zich kan meten met dat van menige lange afstand truck. Ervaring opdoen met dit concept kan ook, Veldhuizen Wagenbouw heeft de nieuwe combinaties inmiddels klaar staan voor de verhuur.

Foto's

  • Wempe Transport
    Wempe Transport
  • Wempe Transport
    Wempe Transport
  • Jeco
    Jeco
  • J.Roeland
    post nl

Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Actuele Brandstofprijzen
Euro952,364
Diesel2,083

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Rijverboden

De rijverboden voor deze week: maandag 23 mei t/m zondag 29 mei

Alle Rijverboden