Clicky


Derde storing in twee weken bij Vodafone Nederland

Derde storing in twee weken bij Vodafone Nederland
25-10-2021 14:39 | Binnenland | auteur ANP

UTRECHT - [update 23:20 uur] De storing bij telecomprovider Vodafone Nederland is verholpen. Door het hele land konden klanten mogelijk niet bellen of mobiel internetten. De storing heeft alles bij elkaar een kleine drie uur geduurd. Vodafone stelt dat een "complex verbindingsprobleem tussen twee datacenters" de oorzaak was van de storing.

De storing was voor Vodafone de derde in twee weken. Volgens het telecombedrijf stonden die op zichzelf en ontstonden ze op andere locaties, door andere oorzaken. Op 12 oktober was een beschadigde database de aanleiding voor een storing, twee dagen later veroorzaakte een menselijke fout een storing. Vodafone zegt lering te trekken van die gevallen en dat ook te willen doen uit de laatste storing.

De storing ontstond rond 13.15 uur, blijkt uit meldingen van allestoringen.nl. Vodafone zegt het ongemak voor klanten te betreuren en biedt excuses aan. Het telecombedrijf zegt niet of getroffen klanten een vorm van genoegdoening krijgen.

Als gevolg van de storing waren meerdere instanties telefonisch niet of nauwelijks bereikbaar. De storing trof onder meer GGD'en, ziekenhuizen, rechtbanken en gemeenten. Noodnummer 112 liet weten dat Vodafone-gebruikers nog wel gewoon konden bellen als ze hulp nodig hadden. Dat nummer is altijd bereikbaar, ook als mensen niet via hun eigen provider kunnen bellen.