Clicky

 
Transport Online - Caddy Cargo: maximale flexibiliteit dankzij nieuwe achteras

Caddy Cargo: maximale flexibiliteit dankzij nieuwe achteras

Caddy Cargo: maximale flexibiliteit dankzij nieuwe achteras
28-05-2021 16:01 | (Bedrijfs)Auto Nieuws | auteur Redactie

LEUSDEN - Volkswagen Bedrijfswagens doet goede zaken met de nieuwe Caddy Cargo die sinds begin dit jaar leverbaar is. De grote flexibiliteit in aandrijflijnen, comfort en vooral laadmogelijkheden zijn traditioneel sterke punten van de compacte besteller. Flexibiliteit heeft in de nieuwe Caddy Cargo een geheel nieuwe dimensie dankzij de nieuwe, ruimtebesparende achterasconstructie. Die biedt nu bijvoorbeeld plaats voor het differentieel van het 4MOTION vierwielaandrijfsysteem of de CNG-tanks van de toekomstige Caddy Cargo TGI. Tegelijk maakt hij bij de Caddy Cargo Maxi het laden van twee europallets mogelijk.

Het nieuwe onderstel van de Caddy Cargo combineert de asconfiguratie van een wendbare, comfortabele personenauto met de praktische voordelen van een bedrijfswagen. De innovatieve starre achteras (Panhard-stang) van de Caddy Cargo is volledig nieuw ontwikkeld. De robuuste achteras is zodanig ontworpen en uitgebalanceerd dat hij in alle beladingssituaties een aanzienlijk grotere wendbaarheid en een geweldig rijcomfort biedt. Om dat comfort te realiseren, werd de vorige bladveerconstructie vervangen door een schroefveerconstructie die een breed scala aan toepassingen mogelijk maakt.

Europallets overdwars

Het compacte ontwerp van de bovenste en onderste draagarmen, schokdempers, asdrager, de eerdergenoemde schroefveren en de Panhard-stang neemt een minimum aan ruimte in beslag. In combinatie met een grotere spoorbreedte maakt deze compacte constructie een bredere laadvloer mogelijk, met 1,23 meter breedte tussen de wielkasten. Zo kunnen europallets (1.200 mm x 800 mm) voortaan ook overdwars achterin de Caddy Cargo worden laden. De Maxi-versie biedt zelfs plaats aan twee pallets: beide overdwars, of één overdwars en één in de lengterichting. Een zijwaarts geplaatste pallet kan zelfs worden geladen of gelost via de schuifdeur aan de zijkant, die nu veel breder is (840 mm).

De nieuwe asconstructie maakt ook de integratie van verschillende aandrijflijnen mogelijk – van conventionele voor- en vierwielaandrijving tot alternatieve brandstoffen.Op die manier zijn diverse op- en ombouwmogelijkheden toe te passen. 

4MOTION en TGI

Net als bij de voorwielaangedreven Caddy-modellen wordt bij 4MOTION gebruikgemaakt van de door draagarmen geleide starre as met panhardstang. Dankzij die constructie worden de uitstekende rij- en comforteigenschappen van de voorwielaangedreven Caddy Cargo-varianten gecombineerd met de tractievoordelen van 4MOTION vierwielaandrijving. Voor de plaatsing van de vierwielaandrijvingskoppeling is de achteras zodanig aangepast dat de asdrager bij de 4MOTION-modellen achter de schroefveren is geplaatst. Deze mogelijkheid wordt in de toekomst ook gebruikt voor de montage van de CNG-tanks in modellen met het TGI-aandrijfsysteem.

De nieuwe Caddy Cargo is te bestellen bij de Volkswagen Bedrijfswagens dealer. Elke nieuwe Caddy Cargo wordt, net als alle andere Volkswagen Bedrijfswagens, standaard geleverd met vier jaar garantie. De TGI-uitvoering van de Caddy Cargo wordt medio 2022 verwacht.

Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Rijverboden

Actuele Brandstofprijzen
Euro951,962
Diesel1,581

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Truckoccasions

Geen advertenties gevonden

meer truckoccasions
Logistieke Marktplaats

Geen advertenties gevonden

meer logistieke marktplaats