Clicky

 
Transport Online - Twee Iveco S-Way NP 460 trekkers voor J.P. Vis & Zn.

Twee Iveco S-Way NP 460 trekkers voor J.P. Vis & Zn.

Twee Iveco S-Way NP 460 trekkers voor J.P. Vis & Zn.
04-12-2020 11:07 | Nieuw Materieel | auteur Redactie

KWINTSHEUL - J.P. Vis & Zn. zet twee Iveco S-Way NP trekers in voor ritten van en naar Scandinavië. De 460 pk sterke trekkers worden 24 uur per dag ingezet voor het laden en lossen in de Benelux en voor koppelritten naar Scandinavië. Door de grote actieradius van 1600 kilometer is de rondrit rit vanuit Nederland of België naar de Deense grens of Travemünde en weer terug geen enkel probleem.

J.P. Vis & Zn. zet in op duurzaamheid en de aanschaf van de Iveco LNG trucks maakt deel uit van die strategie. Door intensief gebruik te maken van de LNG trucks wordt een CO2 reductie van zo’n 20 procent behaald, maar met Bio LNG kan dat zelfs oplopen tot ruim 90 procent zodra dat algemeen beschikbaar wordt. Een ander voordeel ten opzichte van diesel is dat de LNG motoren van Iveco vrijwel geen uitstoot van partikels veroorzaken.

Intensieve inzet

De investering in duurzaamheid wordt voor een deel terug verdiend door het brandstof- en mautvoordeel wat het rijden op LNG met zich mee brengt. Vanaf 1 januari komt daar de belastingteruggave van 18,7 cent per getankte liter bij in Nederland. Daarmee vormt LNG een prachtig en duurzaam alternatief, zo vindt ook directeur Ronald Hartman: "Wij zetten de trucks intensief in waardoor de CO2 besparing hard oploopt. Bij kilometrages van ruim 6000 kilometer per week per voertuig maken we hiermee echt het verschil. We hebben gekozen voor de inzet bij J.P. Vis & Zn. aangezien er veel koppelritten naar Scandinavië worden uitgevoerd. Ook dat is een bewuste keuze waardoor we duurzamer en efficiënter kunnen werken."

1600 kilometer bereik

De Iveco S-Way LNG trekkers zijn voorzien van brandstoftanks aan weerszijden van het chassis. Dat kan doordat Iveco allerlei componenten die normaal aan de zijkant gemonteerd zijn een andere plek gaf. Luchtketels bevinden zich bijvoorbeeld aan de binnenkant van het chassis en de accu’s zijn in de achteroverbouw aangebracht. Door deze slimme bouwwijze en dankzij de door Iveco toegepaste LNG technologie bedraagt de actieradius van de LNG trekkers hierdoor 1600 kilometer. Dat betekent minder tijdverlies aan de pomp, temeer daar de chauffeurs alleen LNG hoeven te tanken. Ook de onderhoud interval is een voordeel van de Iveco trucks. Die bedraagt 90.000 kilometer voor de Iveco LNG trucks.

Luxe uitvoering

De beide Iveco trekkers zijn voorzien van de ruime S-Way AS slaapcabine met hoog dak, voorzien van alle luxe waaronder lederen stoelen, een luxe lederen stuurwiel en een riante koelkast. De trucks zijn uitgevoerd in de kenmerkende J.P. Vis & Zn. huisstijl met een lichtbak, twee luchthoorns en extra verlichting waarmee de trucks passen in de vloot van dit bedrijf. De beide nieuwe trekkers werden afgeleverd door Iveco NLS en zijn klaargemaakt door Iveco Schouten in Almkerk. Iveco dealer Cornelis in Hoogeveen zorgt voor het onderhoud.

Foto's

  • Jeco
    Jeco
  • J.Roeland
    post nl
  • Ruud Hagens
    Ruud Hagens
  • J.Roeland
    MEGA-POL-TRANS

Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Rijverboden

Actuele Brandstofprijzen
Euro951,980
Diesel1,624

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Truckoccasions

Geen advertenties gevonden

meer truckoccasions