Transport Online - Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. investeert in vijf nieuwe Actros trekkers

Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. investeert in vijf nieuwe Actros trekkers

Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. investeert in vijf nieuwe Actros trekkers
10-11-2020 13:45 | Nieuw Materieel | auteur Redactie

HAARLE - Afgelopen maand werd de laatste Actros uit een serie van vijf afgeleverd aan Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. De logistieke dienstverlener investeert bewust in moderne trucks met een laag eigen gewicht.

Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. is gespecialiseerd in de distibutie van bouwmaterialen, losgestorte materialen, grondstoffen voor betonfabrieken en materialen voor weg- en waterbouw. Voor verschillende transporttaken schafte men de afgelopen periode vijf Mercedes-Benz Actros trucks aan. Voor het kipperwerk in Nederland en Duitsland werden twee Actros 1846 LS trekkers geleverd. Al snel volgden twee 1848 LS trekkers die een vaste combinatie vormen met een vierassige, lichtgewicht KWB stenenoplegger met verrijdbare kraan.

Afgelopen week werd de laatste Actros 1848 LS trekker door Baan Trucks afgeleverd voor de inzet in het nationale kipperwerk. In tegenstelling tot de eerste vier Mercedes-Benz trucks met een GigaSpace cabine, is deze Actros uitgevoerd met een BigSpace cabine. De verschillende configuraties zijn afgestemd op de inzet waarbij veel aandacht uitging naar het lage eigen gewicht, voldoende trekkracht, hoge laadcapaciteit en een gunstig brandstofverbruik. De logistiek dienstverlener maakt zich sterk voor efficiënt transport binnen de wettelijke grenzen.

Marcel Raamsman: “Onze ervaring leert dat de trucks van Mercedes-Benz betere verbruikscijfers laten zien dan hun concurrenten. Maar wij streven ook naar een zo laag mogelijke CO2-uitstoot. Dankzij deze lichtgewicht trekkers en opleggers, maken we daar weer stappen in.”

Voor Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. zijn de vijf nieuwe Actros trekkers de eerste spiegelloze trucks in het wagenpark. Naast de MirrorCam hebben de trucks nog veel meer moderne techniek aan boord. Bij het vervoer van zwaardere ladingen biedt de Servotwin-besturing uitkomst. Deze elektro-hydraulische stuurbekrachtiging zorgt voor een soepel stuurgedrag, ook bij langzaam rijden, met een zware lading en op moeilijk begaanbaar terrein. Dankzij dit systeem levert de Actros zelfs bij uiterst zware inzet een lichte, precieze besturing, een optimaal rangeervermogen en een hoge koers-stabiliteit.

Voor extra veiligheid werd de standaardveiligheid van de Actros verder uitgebreid met het Safety-pakket met onder meer Active Drive Assist, bestuurdersairbag en automatische afstandsregeling met stop-and-go. Specifiek voor deze inzet investeerde Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. tevens in een aslastmeetinrichting en bandenspanningsmeter zodat ruim aan alle veiligheidseisen en wettelijke verplichtingen wordt voldaan.

Alle vijf nieuwe Actros trucks werden geleverd met de Multimedia Cockpit Interactive met twee grote kleurendisplays waarvan één met touchscreen bediening. Deze is uitgerust met speciale trucknavigatie en de Mercedes-Benz Truck App Portal. Omdat de chauffeurs meestal een week van huis zijn, heeft Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. bewust gekozen voor de grootste cabinevarianten van de Actros. Deze bieden maximale leefruimte, slimme opbergruimtes en goede bedden.

De Actros trucks zijn verder nog voorzien van een koelkast en magnetron zodat de chauffeurs onderweg volledig zelfvoorzienend zijn. De fraai gespoten cabines hebben een imposante uitstraling dankzij het spoilerpakket, lichtpakket en alcoa velgen.

“Onze chauffeurs zijn dan ook zeker te spreken over deze nieuwe Mercedes-Benz trucks”, aldus Raamsman. “Ik ben vooral content over de manier waarop Baan Trucks de voertuigen heeft afgeleverd. Alle chauffeurs hebben een uitgebreide instructie gekregen over de nieuwe technieken van de Actros. Zij namen echt de tijd hiervoor en ik ben ervan overtuigd dat dit op meerdere fronten veel oplevert.”

De logistiek dienstverlener uit Haarle heeft sinds de oprichting in 1968 een gerespecteerde naam opgebouwd. In de loop der jaren heeft men zich gespecialiseerd in de distributie van zware materialen voor de bouw en betonfabrieken. Het zestig trekkende eenheden tellende wagenpark is dan ook voor een groot deel afgestemd op deze inzet. Ook het getrokken materieel met onder meer verrijdbare kranen is hierop afgestemd. Naast kwaliteit en flexibiliteit in het transport, heeft Anton Raamsman Int. Transport Haarle B.V. veel oog voor veiligheid en milieu.

Foto's

  • Ludi de Koning
    Antos
  • J.Roeland
    dobbe
  • Hilmi Kilic
    Vale Logistics
  • Hilmi Kilic
    Vale Logistics


Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Rijverboden

Actuele Brandstofprijzen
Euro951,661
Diesel1,322

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Truckoccasions