Transport Online - KNAPEN presenteert nieuw model: EXSIDE

KNAPEN presenteert nieuw model: EXSIDE

KNAPEN presenteert nieuw model: EXSIDE
25-08-2020 11:30 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

DEURNE - "Een schuifvloertrailer met zijdeuren moet dezelfde toegankelijkheid bieden als een schuifzeiltrailer." Met deze overtuiging werd bij Knapen Trailers in 2016 een bijzonder project gestart: De ontwikkeling van een schuifvloertrailer mét zijdeuren, maar zonder middenstijl. Na vier jaar intensieve ontwikkeling en testen presenteert KNAPEN: The EXSIDE – Proven Flexibility Improved.

Normaalgesproken legt KNAPEN de lat telkens een stapje hoger, maar dit keer ruimen ze hem volledig uit de weg. De middenstijl van de EXSIDE schuift u namelijk gewoon aan de kant. Hierdoor ontstaat de breedst mogelijke zijdeuropening. 

Stukgoed zoals pallets en bigbags laadt en lost u door de 12,9 meter brede zijdeuropening. Het enige dat u hoeft te doen is de middenstijl aan de kant schuiven. Met de liftbare bovenrand creëert u nog eens 30 cm extra hoogte tijdens het laden en lossen. Het lossen van bulkvracht neemt de schuifvloer voor zijn rekening.

Ook lange ondeelbare lading, zoals bijvoorbeeld lange profielen die met behulp van een hijskraan door de achterdeuren worden beladen zijn voor de EXSIDE geen probleem. Dankzij de wegdraaibare balk boven de achterdeuren en de wegdraaibare togen hoeft u geen vracht meer te laten staan. De wegdraaibare bovenbalk, laat zich bedienen zonder te klimmen: Drivers’ Ease & Safety!

De EXSIDE is ontwikkeld met een scherpe focus op de kostprijs van de transporteur. Tijdens het project is sterk vastgehouden aan de filosofie om oplossingen te bedenken die vooral heel eenvoudig zijn. Constructies met een hoog technisch risico is KNAPEN bewust uit de weg gegaan. De verschuifbare middenstijl van de EXSIDE vormt een belangrijke spil op het gebied van Lowest Cost of Ownership.

Door de middenstijl aan de kant te schuiven wordt het risico op beschadiging, bijvoorbeeld bij contact met een heftruck, aanzienlijk kleiner. Mocht de middenstijl toch beschadigen, dan is een losse stijl snel en kostenefficiënt te vervangen. Een dergelijke schade komt bij een vaste middenstijl niet alleen eerder voor, maar heeft ook laswerk, spuitwerk en een lange stilstand tot gevolg.

Om zeker te weten dat klanten altijd op de EXSIDE kunnen vertrouwen is elk aspect van de trailer intensief getest. Een schuifvloertrailer heeft geen luxeleventje. Dat weet Knapen Trailers als geen ander. Daarom nemen ze alleen genoegen met volledige wintertesten. De verschillende uitvoeringen zijn tot op het bot getest, allemaal met een veelvoud van verschillende bulk- en stukgoedladingen.

Scandinavië biedt lange en strenge winters, maar ook grote afstanden, veel krappe haarspeldbochten en hoge toegestane gewichten. Kortom, dé ideale plek om eens écht goed te onderzoeken of de EXSIDE het waard is om de naam KNAPEN te dragen. En dat blijkt! Vanzelfsprekend zijn de standaard garantievoorwaarden van toepassing op de EXSIDE, want als het in de Scandinavische winter functioneert, dan functioneert het onder álle omstandigheden.

 

Als trotste uitvinder van de schuifvloertrailer met zijdeuren heeft KNAPEN vanaf de allereerste test reeds 30 jaar zijdeur-ervaring. Met een bulklading in de trailer moeten de gesloten zijdeuren in staat zijn om net zo veel druk te weerstaan als een vaste zijwand. Dag in, dag uit. Daarnaast wordt de levensduur beïnvloed door vorst, vervuiling, trilling en vervorming onder belasting. Knapen Trailers kent de klappen van deze zweep als geen ander. Als uitvinder van dit concept hebben ze de meeste ervaring met alle technische uitdagingen die zijdeuren in een schuifvloertrailer met zich meebrengen.

Geen klant is hetzelfde. Daarom kiest men aan de hand van het transportwerk dat men gaat uitvoeren voor zijdeuren aan de linker- of aan de rechterkant. Als één kant niet genoeg is, dan voert KNAPEN uw EXSIDE-trailer optioneel uit met zijdeuren aan allebei de kanten.

Geen deur-rails aan de onderkant: Na het openen van de zijdeuren koppelt u de middenstijl los van de onderrand. De middenstijl hangt dan aan de bovenrand van de trailer in een rails. Hierdoor schuift u de middenstijl gemakkelijk aan de kant. Zowel de zijdeuren als de middenstijl hangen aan de onderzijde volledig vrij. Dankzij de afwezigheid van een rails aan de onderkant kan deze ook niet verstopt raken. Zo kunnen restanten van een bulklading, vuil of vorst de zijdeuren en de middenstijl niet blokkeren.

Laten we de lat nog hoger leggen: Meer hoogte nodig tijdens het laden? Dan kiest u voor een liftbare bovenbalk. Hiermee vergroot u de laadhoogte met nog eens 30 cm. Dankzij deze extra ruimte kunt u gemakkelijker de volledige hoogte van de trailer benutten. De hydraulische bovenbalk wordt vanuit één plek bediend. Dat kan handmatig (handpomp), maar ook volautomatisch.



NIEUWSBRIEF GEMIST?

Heeft u de nieuwsbrief van vandaag gemist?

KLIK HIER
Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Rijverboden

Actuele Brandstofprijzen
Euro951,659
Diesel1,280

Aangeleverd door UnitedConsumers

Meer brandstofprijzen

Truckoccasions