Clicky


Dachser wordt strategisch logistiek partner van Euro Craft

Dachser wordt strategisch logistiek partner van Euro Craft
11-08-2020 12:05 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

KEMPTEN/WADDINXVEEN - Euro Craft, Europa’s grootste inkoopgroep voor de bouw- en industriesector met meer dan 2.250 aangesloten retailers in Europa, heeft Dachser gekozen als haar preferred carrier. De wereldwijde industrie-oplossing DACHSER DIY-Logistics is al meer dan 20 jaar actief en heeft daarmee uitgebreide kennis en ervaring opgedaan in het voldoen aan de speciale logistieke eisen van de detailhandel, bouwmarkten en tuincentra.

Jaarlijks vervoert Dachser zo’n 5 miljoen doe-het-zelfzendingen en levert dagelijks aan 18.000 bouwmarkten in heel Europa binnen de strikt gedefinieerde levertijden. “Fabrikanten kunnen er zeker van zijn dat de logistieke diensten van een uniforme hoge kwaliteit zijn voor hun retailklanten in heel Europa. Op deze manier kunnen we het voor de Euro Craft-leveranciers en –partners veel gemakkelijker maken om markten in nieuwe landen te betreden”, legt Jens Wollmann, afdelingshoofd Dachser DIY Logistics, uit.

De General Manager van Euro Craft, Peer de Lange, vult aan: "Dachser als onze Europese logistieke partner bemachtigen is een belangrijke strategische stap, die onze partners uitstekende synergie-effecten biedt. Met Dachser hebben we een betrouwbare partner aan onze zijde die zorgt voor topkwaliteit, betrouwbaarheid en een naadloos Europees netwerk. We kijken erg uit naar de samenwerking."

Euro Craft, opgericht in 1995 en gevestigd in Parijs, heeft momenteel een netwerk van zes Europese partners, die elk de belangrijkste inkoopgroep zijn op de binnenlandse markt voor de bouwsector en de industriële handel. Met ruim 2.250 aangesloten detailhandels en meer dan 4.100 locaties in 25 landen bedraagt het totale volume van alle partnerbedrijven ongeveer 8,5 miljard euro. De missie van Euro Craft is belanghebbende, leveranciers, diensten en logistieke dienstverlening te bundelen om zo kostenvoordelen te creëren en optimaal gebruik te maken van de inkoopsynergiën. Het doel van deze werkwijze is om de marktomstandigheden en de groeimogelijkheden voor bedrijven te verbeteren en te vergroten.

Met de oprichting van DACHSER DIY-Logistics heeft Dachser een gespecialiseerde industrie-oplossing gecreëerd die precies is afgestemd op de eisen van de doe-het-zelf- en tuinbranche. De logistiek dienstverlener bereikt dit door de gestandaardiseerde kerndiensten uit het groupage-netwerk – transport, warehousing, value-added services en geïntegreerde IT-oplossingen – te combineren met op maat gemaakte services.

In de DACHSER DIY-Logistics Pipeline worden goederen naar behoefte van de leverancier geleverd aan het verkooppunt en, indien nodig, weer terug, zodat de winkels te allen tijde alle producten op voorraad hebben. Daarnaast levert Dachser ook doe-het-zelf- en tuinartikelen rechtstreeks aan de klanten (B2C), wat op zijn beurt weer helpt bij de implementatie van omnichannel verkoopconcepten. De Europese vestigingen van Dachser stellen een centraal team van branche experts ter beschikking voor advies aan fabrikanten en retailers.