Clicky


Transavia past voucherbeleid aan

Transavia past voucherbeleid aan
20-05-2020 11:31 | Coronavirus | auteur Redactie

SCHIPHOL - Transavia past haar voucherbeleid aan. Voor vluchten die vanaf 4 juni worden geannuleerd, krijgen passagiers de keuze tussen een voucher en een terugbetaling van hun ticket(s).

De huidige en ongekende COVID-19-crisis heeft voor een uitzonderlijke situatie gezorgd voor luchtvaartmaatschappijen en hun klanten. Sinds het begin van deze crisis heeft Transavia daarom vouchers als oplossing geboden voor de passagiers van wie de vlucht is geannuleerd. Deze vouchers kunnen tegen de volledige waarde van de boeking en alle extra’s na 12 maanden worden terugbetaald als ze niet (volledig) zijn gebruikt.

Recente ontwikkelingen in de situatie rondom COVID-19 en het geleidelijk opheffen van quarantainemaatregelen geven meer duidelijkheid over de mogelijkheden om weer te gaan vliegen.

Vanaf 4 juni bekijkt Transavia de mogelijkheid om haar netwerk weer op te starten naar een aantal bestemmingen. Om die reden én vanwege het besluit van de Europese Commissie om het beleid niet te wijzigen ondanks de grootte van de COVID-19-crisis,heeft Transavia besloten om het restitutiebeleid aan te passen voor annuleringen die Transavia na 15 mei heeft gedaan. Dat zijn de vluchten die vanaf 4 juni worden geannuleerd.

Deze passagiers krijgen de keuze tussen een voucher of een terugbetaling van het ticket. "Gezien de omvang van deze crisis en het aantal annuleringen, is het niet mogelijk om direct de teruggave aan te vragen. In tegenstelling tot de vouchers die na annulering worden verstuurd en meteen kunnen worden ingezet voor een nieuwe reis. We werken er achter de schermen hard aan om te zorgen dat dit binnenkort kan. We informeren passagiers zo snel mogelijk over hoe ze dit kunnen doen. De voorwaarden voor de vouchers blijven hetzelfde: zij staan gelijk aan de totale waarde van de boeking, inclusief eventueel extra geboekte opties. Transavia bedankt haar klanten voor hun begrip en geduld in deze uitzonderlijke omstandigheden en is blij dat al veel passagiers gebruik hebben gemaakt van het voucher voor een volgende reis."