Clicky


KLM, Air France, Delta en Virgin Atlantic breiden hun samenwerking uit

KLM, Air France, Delta en Virgin Atlantic breiden hun samenwerking uit
03-02-2020 20:07 | Zakelijk Nieuws | auteur Redactie

AMSTELVEEN - Air France, KLM, Delta en Virgin Atlantic hebben een nieuwe joint venture gelanceerd met meer keuzemogelijkheden voor reizen tussen Europa, het VK en Noord-Amerika.

Het nieuwe partnerschap biedt klanten naadlozere vluchtschema’s met als gemeenschappelijk doel een soepele en consistente reiservaring te kunnen garanderen, met welke luchtvaartmaatschappij passagiers ook vliegen. Daarnaast profiteren klanten van de flexibiliteit om bij ieder van de vier airlines vluchten te kunnen boeken via hun respectieve apps, websites of via reisbureaus. Klanten kunnen bovendien gebruikmaken van een award-winnende service en profiteren daarbij van topproducten, entertainment, en gratis maaltijden en drankjes in alle reisklassen op trans-Atlantische vluchten.

Deelnemers van het loyaliteitsprogramma kunnen nu Miles sparen en besteden of profiteren van de voordelen van hun deelnemersniveau op vluchten van elk van de vier airlines, of het nu gaat om een trans-Atlantische reis, een korte Europese vlucht of een binnenlandse vlucht in de Verenigde Staten. Daarmee krijgen ze ook meer mogelijkheden om hun volgende niveau sneller te bereiken. Elite-deelnemers van het loyaliteitsprogramma krijgen bovendien voorrang bij het instappen en kunnen op luchthavens uitrusten in meer dan 100 lounges tijdens hun internationale reizen.

Het volledige uitgebreide netwerk is bovendien beschikbaar voor Cargo-klanten, waarbij de focus ligt op de hubs van de partners in Amsterdam, Atlanta, Boston, Detroit, Londen Heathrow, Los Angeles, Minneapolis, New York-JFK, Parijs, Seattle en Salt Lake City. Dit leidt tot soepele verbindingen, rechtstreeks of met maximaal één tussenstop, naar elke hoek van Noord-Amerika, Europa en het Verenigd Koninkrijk.

“In dit nieuwe, uitgebreide samenwerkingsverband met onze partners KLM, Air France en Delta staat de klant centraal. Met naadloze verbindingen, grotere keuze aan vluchten, een ongeëvenaarde klantenservice en extra voordelen voor frequent flyers versterken we onze positie als favoriet van de passagiers. Een van de pijlers onder onze strategie is de succesvolle samenwerking met onze partners. Door onze krachten, ons netwerk en onze mensen te bundelen, bereiken we samen meer", aldus Shai Weiss, CEO Virgin Atlantic.

"Een belangrijk voordeel van dit nieuwe uitgebreide partnerschap is dat klanten wereldwijd frequent flyer punten kunnen sparen en besteden bij de vier maatschappijen.  Dit is slechts een van de voordelen waarmee we er samen voor willen zorgen dat we onze klanten kunnen bieden wat echt belangrijk voor ze is. De oprichting van één enkele trans-Atlantische joint venture tussen onze Europese partners is al een gedenkwaardige strategische stap, maar we hebben nog veel meer plannen. Hiermee willen wij ons profileren als het favoriete partnerschap van klanten om ons zo te kunnen onderscheiden binnen de luchtvaartindustrie", zegt Ed Bastian, CEO Delta.

"Deze nieuwe overeenkomst is, tien jaar na de start van onze joint venture met Delta, een grote mijlpaal waarmee we onze positie binnen het trans-Atlantische vluchtverkeer verder verstevigen. Onze passagiers kunnen kiezen tussen vier topmaatschappijen die hun netwerken bundelen ten behoeve van de klant. De Air France-KLM Group krijgt hiermee bovendien een betere toegang tot het Verenigd Koninkrijk, met name tot Londen Heathrow, de grootste reismarkt ter wereld", voegt Ben Smith, CEO Air France-KLM Groep toe.