Clicky


Schiphol Group gaat intensief samenwerken met dienstverleners Allinq, Conscia en SecureLink

Schiphol Group gaat intensief samenwerken met dienstverleners Allinq, Conscia en SecureLink
28-11-2019 17:09 | Zakelijk Nieuws | auteur Redactie

SCHIPHOL - Schiphol verbetert continu de dienstverlening voor haar reizigers en partners. Met de ambitie om World’s Leading Digital Airport te worden, speelt data connectiviteit daarin een cruciale rol. Op dit vlak gaat Schiphol samenwerken met een combinatie van marktpartijen.

Betrouwbaarheid, wendbaarheid & innovatie

“Binnen Royal Schiphol Group is Schiphol Telematics verantwoordelijk voor het leveren van data connectiviteit en communicatieoplossingen op de luchthaven. Wij merken dat de vraag naar onze dienstverlening sterk toeneemt en dat het tempo van technologische ontwikkelingen hoog is. Daarbij is de ambitie van Schiphol in ons speelveld groot. We zijn ervan overtuigd dat een goede samenwerking met de markt een belangrijke voorwaarde is om in deze omgeving succesvol te zijn. Na een uitvoerig selectietraject hebben wij gekozen voor Allinq, Conscia en SecureLink (Part of Orange Cyberdefence). Met hen gaan we vol vertrouwen de uitdaging aan om in onze dienstverlening naar de passagiers en partners betrouwbaar en wendbaar te blijven en daarbij voorop te lopen in innovatie", aldus Klaas Verberg, Managing Director van Schiphol Telematics.

Stap vooruit

Met deze stap investeert Schiphol fors in haar dienstverlening en maakt daarbij gebruik van de op de markt aanwezige technologische kennis. “Schiphol Telematics wil zich concentreren op datgene waar we goed in zijn: het vertalen van luchthavenkennis naar technologie. Dit doen we uiteraard samen met de geselecteerde marktpartijen die een grotere mate van verantwoordelijkheid zullen krijgen voor de operationele invulling", aldus Klaas Verberg.