Clicky


Pakketten bij ‘niet thuis’ nu direct naar PostNL-locatie

Pakketten bij ‘niet thuis’ nu direct naar PostNL-locatie
18-10-2019 11:38 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

DEN HAAG - PostNL gaat voortaan wanneer de ontvanger van een pakket niet thuis is niet opnieuw het pakket aanbieden op de volgende werkdag. Vanaf nu kan de ontvanger het pakket afhalen bij het dichtsbijzijnde ophaalpunt.

In 95% van de gevallen kan een pakket afgeleverd worden bij de eerste bezorgpoging. Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen. Op deze manier kunnen ontvangers hun pakket daar namelijk een dag eerder dan voorheen ophalen.

Controle over bezorging

Uit ervaring blijkt dat een groot deel van de ontvangers waarbij de eerste bezorgpoging niet slaagde, ook bij de tweede poging niet thuis is. "En uit klantonderzoek weten we dat de meeste ontvangers liever willen dat deze pakketjes direct naar een PostNL-locatie worden gebracht. Dan zijn deze pakketten namelijk een dag eerder beschikbaar. Er zijn op dit moment zo’n 3.300 PostNL-locaties in Nederland dus er is er altijd een in de buurt."

Niet meer voor niets in de bus

Omdat pakketten geen tweede keer meer mee hoeven in de bus scheelt dat onnodige kilometers en dus CO2-uitstoot. De ruimte in pakketbussen wordt beter benut en daarmee kan PostNL die capaciteit optimaler inzetten. Dat is nodig want het aantal pakketten groeit nog steeds gestaag en de laatste twee maanden van het jaar is het extra druk.

Foto's

  • J.Roeland
    post nl
  • J.Roeland
    post nl