Clicky


Nieuw GLS-depot Amsterdam in aanbouw

Nieuw GLS-depot Amsterdam in aanbouw
09-05-2019 13:58 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

UTRECHT - De bouw is begonnen en de fundering is al gelegd: met een modern en duurzaam depot wordt de capaciteit voor de pakketafhandeling van GLS in Amsterdam meer dan verdubbeld.

De pakket- en vrachtdienst GLS Netherlands bereidt zich met de nieuwe locatie alvast voor op een verdere stijging van de volumes. De distributieruimte neemt toe met 6.200 vierkante meter. Dankzij een zeer geavanceerde sorteerinstallatie en de 140 laad- en losdeuren kunnen hier meer dan twee keer zo veel pakketten als in het huidige depot worden verwerkt. Het hele concept is toegesneden op snelle en efficiënte processen.

Dat geldt uiteraard ook voor de locatie. Het depot verrijst in het Atlaspark in de haven van Amsterdam. De goede infrastructuur zorgt voor optimale verbindingen met andere GLS-locaties. Bovendien is het centrum van Amsterdam binnen tien minuten te bereiken.

“Door deze capaciteitsuitbreiding kunnen wij onze klanten een snelle en betrouwbare service blijven bieden bij de alsmaar toenemende volumes”, aldus Milo Kars, Managing Director van GLS Netherlands. “Tegelijkertijd past dit nieuwe depot in ons streven om de milieueffecten in ons (inter)nationale netwerk te minimaliseren en aantrekkelijke arbeidsplaatsen te creëren.”

Goed voor milieu en medewerkers

De zonnepanelen op het dak zullen het depot in Amsterdam op een klimaatvriendelijke manier van elektriciteit voorzien. Door het gebruik van een warmtepompinstallatie wordt daarnaast het verbruik van grondstoffen en de CO2-uitstoot verder gereduceerd. Ook zullen er laadstations voor elektrische voertuigen aanwezig zijn.

Het nieuwe depot brengt ook voordelen met zich mee voor de meer dan 200 medewerkers op deze locatie. Zij worden van een nieuwe bedrijfskantine, een grotere kantoorruimte en een modernere PakketShop voorzien. In de overslaghal zorgen vele dakramen voor meer daglicht. Tot slot profiteren de chauffeurs bij het laden en lossen van hun bestel- en vrachtwagens van een betere ergonomie omdat het laadoppervlak en de depotvloer zich op gelijke hoogte bevinden.