Clicky


Een tweede leven voor dode voorraad

Een tweede leven voor dode voorraad
02-04-2019 14:04 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

Gesponsord artikel

EINDHOVEN - De aanhoudende druk op de logistieke keten dwingt de logistieke sector en verladers om verstandig met ruimte om te gaan. Hierbij hoort ook het verkopen van voorraad dat niet tot de corebusiness behoort. Uiteindelijk wordt dit dode of stilstaande voorraad dat drukt op rendementen en beschikbare opslagruimte. Een eenvoudige oplossing om deze goederen voor een juiste marktprijs te verkopen bestaat nog niet. Om een hier antwoord op te geven lanceert binnenkort een nieuwe B2B service in Nederland: Stocklife.

Zonder gedoe van dode voorraad af. Dat is het idee van het online B2B handelsplatform (voor kleine & grote voorraden). Uniek aan het platform is dat het vraag en aanbod geheel anoniem bij elkaar brengt. De biedingen zijn anoniem waardoor de afnemer direct een reëel bod doet, onafhankelijk van de concurrentie. De gedachte is dat hiermee een betere prijs wordt geboden. Naast anoniem vraag en aanbod bij elkaar brengen regelt Stocklife ook het transport. Daarmee is de drempel om dode voorraad om te zetten in rendement nog lager geworden.

Initiatief

Johan Senders, één van de initiatiefnemers van het platform: “Als transporteur zie ik zelf ook de retourvrachten en de afhandeling daarvan. Deze spullen blijven vaak liggen en nemen ruimte in beslag. Ruimte kost geld en dan heb ik het nog niet eens over de productkosten. Hier liggen voor bedrijven enorme kansen als ze de producten kunnen verkopen tegen een eerlijke prijs. Stocklife maakt dit eenvoudig, waardoor verspilling kan worden omgezet in omzet”.

Lancering

Momenteel wordt er hard gewerkt aan het platform. Ontwikkelaars werken dagelijks samen met logistiek dienstverleners, verladers en kopers aan het platform. Op korte termijn komt er ook een APP versie aan. De verwachting is dat het platform op 29 april live gaat. De sector is dan een mogelijkheid rijker om eenvoudig dode voorraad weer nieuw leven in te blazen.

Stocklife is tevens te volgen via Facebook en LinkedIn.