Clicky


Fulfilment center Nedcargo verwerkt bestelling van begin tot eind voor Disaronno

Fulfilment center Nedcargo verwerkt bestelling van begin tot eind voor Disaronno
04-03-2019 17:25 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

WADDINXVEEN - Logistiek dienstverlener Nedcargo en Disaronno International BV hebben hun samenwerking uitgebreid. Het fulfilment center van Nedcargo handelt vanaf nu alle orders in Nederland van begin tot eind af, inclusief ontvangst bestellingen, facturering en afdracht van belastingen. Disaronno kan zich hierdoor volledig concentreren op de marketing en groei van het merk. Om dit te vieren is het aantal in Disaronno Sour uitgevoerde vrachtwagens uitgebreid.

Nedcargo heeft de nieuwe dienst ‘fulfilment center’ opgetuigd om klanten beter van dienst te zijn. Dit past in het streven van de logistieke dienstverlener om meer te zijn dan een bedrijf voor opslag en transport. Nedcargo wil klanten volledig ontzorgen. Daarbij hoort niet alleen het voorraadbeheer, maar ook het opnemen en verwerken van bestellingen, de facturering, het innen van de betalingen en de afdracht van btw en accijnzen.

Alle volumes

Een bijkomend voordeel is dat de klanten alle volumes kunnen leveren, van pallet tot een doosje. Dit is allemaal ingeregeld in het fulfilment center. Daarnaast hebben klanten direct inzicht in de verkooppunten en hoeven ze niet via een distributeur of groothandel de Nederlandse en Belgische markt te bedienen.

Kansen om te groeien

Bert de Winter, executive director van Disaronno International, is blij met de samenwerking. “Het fulfilment center van Nedcargo neemt ons veel werk uit handen. Het geeft ons de ruimte om ons volledig te concentreren op de marketing, product placement en het versterken van het merk Disaronno en andere merken die we voeren. Daardoor hebben we meer kansen om te groeien.”

Kosten uit de keten

“Met dit fulfilment center snijden we kosten uit de keten en creëren we beter inzicht in de verkoop punten.”, zegt Nedcargo-directeur Roderick de la Houssaye. “Als wij de hele orderafhandeling verzorgen, is dat veel efficiënter. Er hoeven bijvoorbeeld geen extra controles, rekenwerk en overdrachten gedaan te worden.”

Ook customer service

Nedcargo is in gesprek met andere klanten om het fulfilment center ook voor hen in te zetten. “Meestal start de relatie met het logistieke traject en het regelen van importen”, aldus De la Houssaye. “De orderdesk is een logische volgende stap die klanten veel geld kan besparen. Eventueel kunnen we ook de customer service verzorgen.”

Slimmere automatisering

Om de afhandeling door het fulfilment center te optimaliseren, investeert Nedcargo in automatisering. Alle zeven vestigingen worden aangesloten op één systeem, geleverd door Boltrics. “We werken continu aan een slimmere logistieke keten en het reduceren van verspilling”, zegt Jurgen Mook, COO bij Nedcargo. “Daarbij is het van belang dat vestigingen en landen eenvoudig kunnen samenwerken.”

Processen stroomlijnen

“Met de software van Boltrics brengen we onze totale dienstverlening onder in één systeem. En dat allemaal vanuit de cloud. Zo kunnen we de processen beter stroomlijnen en klanten nog beter realtime informeren over voorraden, bestellingen, leveringen en financiële afhandeling.” De komende anderhalf jaar gaan de Nedcargo-vestigingen een voor een over op het nieuwe systeem.