Clicky

woensdag 14 mei 2025 - 03:52 uur
Home Blog Pagina 337

Nederlandse inflatie loopt sterk op tot 4 procent in november

DEN HAAG – De inflatie in Nederland is in november sterk opgelopen tot 4 procent op jaarbasis. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in een snelle raming. In oktober bleef de inflatie nog onveranderd op 3,5 procent.

De prijzen van voedingsmiddelen, dranken en tabak stegen deze maand opnieuw sterk met 6,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. In oktober werden eten, drinken en tabak al 6 procent duurder. De prijzen van diensten stegen ook harder met 5,5 procent, tegen 5,4 procent in oktober. Daarnaast daalden de prijzen van energie inclusief motorbrandstoffen met 0,1 procent veel minder sterk dan de daling van 2,7 procent vorige maand.

De Nederlandse inflatie op basis van de Europese geharmoniseerde rekenmethode liep in november op tot 3,8 procent, van 3,3 procent in oktober. De Europese rekenmethode is net iets anders dan die van het CBS. Bij de binnen de Europese Unie afgesproken methode om de inflatie te meten, wordt geen rekening gehouden met de kosten voor het wonen in een eigen woning.

Eurozone

Later op de dag komt het Europese statistiekbureau Eurostat met cijfers over de inflatie in de eurozone in november. Die bedroeg in oktober 2 procent. In september koelde de inflatie in het eurogebied nog af tot 1,7 procent, waarmee deze voor het eerst sinds april 2021 onder de doelstelling van de Europese Centrale Bank (ECB) van 2 procent uitkwam. Het CBS heeft eerder al aangegeven dat de inflatie in Nederland vooral door de prijzen van diensten en tabaksproducten hoger ligt dan het gemiddelde in de eurozone.

De ECB is al bezig de rente te verlagen, nu de inflatie rond de doelstelling ligt. In oktober werd de rente al voor de derde keer dit jaar verlaagd. Bij de volgende rentevergadering in december zal de ECB waarschijnlijk opnieuw de rente verlagen om het kwakkelende economische herstel in het eurogebied aan te jagen.

Houthi’s willen strijd tegen Israël escaleren na bestand Libanon

SANAA – De Houthi’s in Jemen zijn niet van plan om het voorbeeld van Hezbollah te volgen en de aanvallen op Israël te staken. De rebellenbeweging zegt juist de strijd te willen opvoeren.

“Het is belangrijk om verder te bouwen op wat er is bereikt aan het Libanese front”, aldus Houthileider Abdul Malik al Houthi. “We moeten nu vooral verder escaleren vanaf het Irakese en het Jemenitische front.”

In Libanon ging woensdag vroeg een staakt-het-vuren in tussen Israël en Hezbollah. Die beweging is net als de Houthi’s deel van het zogenoemde ‘as van verzet’, pro-Iraanse groeperingen die zich verzetten tegen Israël. Hezbollah en de Houthi’s begonnen beide met het aanvallen van Israël na het uitbreken van de oorlog in de Gazastrook. Ook vanuit Irak zijn er groeperingen die Israël beschieten uit solidariteit met Hamas.

De Houthi’s hebben eerder aangegeven pas te stoppen met het aanvallen van Israël als er een einde komt aan de Gaza-oorlog.

Politiebegeleiding voor betogers manifestatie tegen Jodenhaat

AMSTERDAM – Een deel van de betogers van de manifestatie tegen Jodenhaat en antisemitisme is in bussen onder politiebegeleiding aangekomen bij de Amsterdamse Stopera. ANP-verslaggevers ter plaatse zien dat er honderden mensen zijn. Veel mensen hebben Israëlische vlaggen bij zich. Op een groot beeldscherm staat: ‘Wij staan naast onze Joden’, en daaronder staat: ‘Spreek je nú uit tegen Jodenhaat’. De bussen komen uit verschillende plaatsen van het land.

In de omgeving en bij de manifestatie is veel politie op de been. De bereden politie en de mobiele eenheid (ME) zijn aanwezig en er staan veel politiebusjes. De weg langs de Stopera is afgezet voor trams en auto’s.

De manifestatie ‘Wij staan naast onze Joden’ van ongeveer twintig christelijke en Joodse organisaties stond aanvankelijk gepland op de Dam. De Amsterdamse driehoek verplaatste de bijeenkomst uit veiligheidsoverwegingen naar de Stopera, omdat het erg druk is in de stad in aanloop naar pakjesavond.

‘Krachtig signaal’

De initiatiefnemers willen met de manifestatie, die duurt van 19.00 uur tot 20.30 uur, een “krachtig signaal geven tegen Jodenhaat”. Onder hen zijn Christenen voor Israël, de Hersteld Hervormde Kerk, het Centraal Joods Overleg en het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI).

Op sociale media is een pro-Palestijnse tegendemonstratie aangekondigd op dezelfde tijd en plek.

Tweede Kamer gaat volgende week opnieuw in debat over zero-emissiezones

Zero-emissiezone
Foto: Adobe Stock

DEN HAAG – De Tweede Kamer gaat volgende week opnieuw in debat over de reeks binnensteden die vanaf volgend jaar uitstootvrije zones worden.

Staatssecretaris Chris Jansen (Milieu) had lichte versoepelingen aangekondigd, maar daar is Kamerlid Hester Veltman van coalitiepartij VVD niet tevreden mee. Een Kamermeerderheid steunt haar verzoek om Jansen nogmaals naar de Kamer te halen.

In de zero-emissiezones zijn de meest vervuilende bedrijfswagens stapsgewijs niet meer welkom. Veltman maakt zich zorgen dat sommige ondernemers het daardoor “niet kunnen redden”, en vroeg vorige maand in een aangenomen motie om uitzonderingen.

Jansen gaf daarop ongeveer de helft van de bestelbussen een jaar extra uitstel tot 2029, en ging met gemeenten in gesprek over een “boetevrije periode” van een jaar.

Garanties over het jaar uitstel zouden al een “stap” zijn, zegt Veltman. Gemeenten hebben juist gezegd dat ze aan hun plannen vasthouden.

Coalitiegenoot Olger van Dijk (NSC) noemt de aanpassing van de staatssecretaris juist een “goede middenweg”. Hij wijst ook op de passage in het hoofdlijnenakkoord, waarin staat dat gemeenten mogen beslissen over de invoering van de zero-emissiezones. “We moeten oog hebben voor de autonomie van gemeenten.”

ABP verhoogt pensioenen volgend jaar met 1,84 procent

DEN HAAG – De ruim drie miljoen leden van ambtenarenpensioenfonds ABP kunnen komend jaar 1,84 procent meer pensioen tegemoet zien. Dat heeft het grootste pensioenfonds van ons land donderdag bekendgemaakt. De verhoging is groter dan die andere pensioenfondsen eerder aankondigden. Maar waar deze de verwachtingen eerder al temperden, verwachtte ABP juist meer te kunnen verhogen.

De gedaalde rente heeft ertoe geleid dat de fondsen meer geld opzij moeten zetten om aan toekomstige pensioenverplichtingen te voldoen. Ook moeten de fondsen rekening houden met hun eigen beleid als het gaat om het berekenen van de inflatie en het meeverhogen van de pensioenen. De financiële positie van ABP maakt het echter mogelijk om de pensioenen wel met een dergelijke stap te verhogen, aldus het fonds.

Desondanks waren het volgens bestuursvoorzitter Harmen van Wijnen alsnog een paar spannende weken. “Het was onzeker of we de pensioenen konden laten meestijgen met de prijzen. De lagere rente verslechterde de financiële positie en verkleinde zo de ruimte voor pensioenverhoging”, legt hij uit. “Daarom ben ik blij dat de financiële positie van eind oktober het toelaat om de pensioenen volgend jaar gedeeltelijk te verhogen.”

‘Gezonde financiële positie’

De verhoging met 1,84 procent door ABP komt neer op ongeveer de helft van de prijsstijging die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft berekend. Die berekening heeft betrekking op de periode tussen 1 september 2023 en 1 september 2024, waarin de prijzen volgens het statistiekbureau met 3,56 procent stegen. Dat zou ook de maximale verhoging van de pensioenen zijn.

Het Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW), dat de pensioenen van ruim twee miljoen mensen beheert, maakte eerder deze maand bekend dat de pensioenen helemaal niet omhoog gaan. Op die manier wil het fonds een “gezonde financiële positie” hebben in aanloop naar de nieuwe pensioenregeling. Ook PMT, het fonds voor de metaal en techniek, stelde eerder dat de financiële situatie nog onvoldoende was om eind dit jaar een verhoging te kunnen doorvoeren.

De pensioenfondsen voor de metalelektro en de bouw, PME en bpfBOUW, meldden afgelopen weekend de pensioenen beperkt te verhogen. Voor deze fondsen gaat het om stijgingen van respectievelijk 0,3 procent en 0,75 procent. PME gaf daarbij aan een grotere verhoging onverantwoord te vinden, gezien de onzekerheid over de renteontwikkeling op de financiële markten.

Poetin prijst Trump en is klaar voor dialoog met VS

ASTANA/MOSKOU – De Russische president Vladimir Poetin heeft op bezoek in Kazachstan de tot Amerikaans president gekozen Donald Trump geprezen als “een ervaren en intelligente politicus”.

Hij vraagt zich wel af of Trump veilig is na de “recente aanslagen” op diens leven en hoopt dat Trump voorzichtig is.

Volgens Poetin probeert de regering van president Joe Biden meer problemen met Rusland te veroorzaken voordat Trump president wordt. Maar Rusland is volgens Poetin klaar voor een dialoog met de Verenigde Staten.

Trump was van 2017 tot 2021 president van de VS en heeft Poetin meermaals ontmoet, voor het eerst in 2017 in Hamburg. Later ontmoetten de twee elkaar in onder meer Da Nang, Osaka, Buenos Aires en Helsinki.

Groenland verwacht veel reizigers door opening nieuwe luchthaven

NUUK – Groenland opent donderdag een nieuwe internationale luchthaven bij de hoofdstad Nuuk. Het noordelijke land verwacht dat het aantal toeristen dat per vliegtuig arriveert daardoor volgend jaar ruwweg kan verdubbelen.

De 2,2 kilometer lange startbaan werd woensdagavond goedgekeurd na een reeks testvluchten. Voortaan kunnen er ook grotere vliegtuigen bij de hoofdstad aankomen. Voorheen landden internationale vluchten verder noordelijk in Groenland, in het afgelegen stadje Kangerlussuaq.

De nieuwe situatie zorgt voor nieuwe verbindingen. Vanaf juni volgend jaar begint het Amerikaanse United Airlines een directe vlucht van Newark, in de buurt van New York, naar Nuuk. Ook het Scandinavische SAS en Icelandair hebben vluchten aangekondigd vanuit onder andere Kopenhagen en IJslands grootste luchthaven Keflavik.

Topman Jens Lauridsen van Greenland Airport verwacht dat er in het eerste jaar meteen al meer dan 100.000 reizigers zullen arriveren, vertelde hij aan het Deense medium Finans. In 2023 kwamen er volgens gegevens van reiswebsite Visit Greenland nog iets minder dan 65.000 toeristen per vliegtuig naar Groenland. Zo’n 5000 van hen kwamen via de bestaande kleine binnenlandse luchthaven van de hoofdstad.

Wesseling Logistics neemt Jan Keezer Zaandam over

AMSTERDAM – Wesseling Logistics neemt per 1 december 2024 de activiteiten over van Jan Keezer. De overname past in de strategie om als logistiek dienstverlener te groeien in warehouse- en distributieactiviteiten vanuit de (stads)hub in Amsterdam-Westpoort.

Jan Keezer, opgericht in 1916, was in de beginjaren een bemiddelingskantoor tussen schippers en Zaanse fabrieken. Het bodehuis Keezer besteedde vele vrachten uit aan meerdere rederijen/beurtvaartschippers waaronder ook aan De Sassenheimsche Motor-rederij G. Wesseling. Een samenwerking die stamt uit de jaren ’30.

Jan Keezer heeft zich in de loop der jaren gespecialiseerd in transport, logistiek en opslag. Wesseling zal deze activiteiten van Keezer overnemen en voortzetten vanuit Amsterdam. Door mensen, middelen en opdrachtgevers te combineren, kan Wesseling haar dienstverlening verder optimaliseren en bouwen aan de gewenste groei.

Wesseling Logistics, opgericht in 1906, is een familiebedrijf dat is gespecialiseerd in distributie Benelux en warehousing. Het bedrijf telt inmiddels meer dan 95 voertuigen en heeft ruim 200 medewerkers in dienst. Via het crossdock van 4.000m2 in Sassenheim worden dagelijks ruim 3500+ zendingen verladen met eindbestemmingen in de Benelux.
Daarnaast beschikt het bedrijf over 20.000m2 warehousing in Sassenheim en Amsterdam.

Wesseling bouwt in 2025 aan haar toekomst. Langs de A44 in Sassenheim heeft het bedrijf een kavel van 36.000m2 aangekocht. Hier zal een volledig nieuw hoofdkantoor, crossdock van 7.000m2 met 75 docks en een inpandige wasstraat gerealiseerd worden. Rondom het pand is voldoende parking voor het materiaal en zal er tevens een oplaadplein voor E-trucks ontwikkeld worden.

BOOS: Feyenoord wilde aangifte mishandeling arbiter door fans tegenhouden

ROTTERDAM – Voetbalclub Feyenoord heeft tevergeefs geprobeerd een scheidsrechter te weerhouden aangifte te doen van een zware mishandeling door twee leden van de harde kern van de club. Het gaat om een mishandeling tijdens een supporterstoernooi in De Kuip. Het slachtoffer zou door een medewerker van de afdeling Supporterszaken van Feyenoord zijn gevraagd “om de kwestie buiten justitie om te regelen”.

Dit melden NRC en het onlineprogramma BOOS, die onderzoek deden naar het incident. De informatie kwam uit niet eerder geopenbaarde strafdossiers, apps, e-mails en gesprekken met betrokkenen. De verdachten, leden van Feyenoords harde kern, staan binnenkort terecht voor de mishandeling.

“Feyenoord heeft al jaren problemen met de eigen harde kern”, stellen BOOS en NRC. “Uit het onderzoek blijkt dat de club hooligans faciliteert die betrokken zijn bij antisemitische, homofobe uitingen en doodsbedreigingen.” In de uitzending werden een aantal incidenten uit de voorbije jaren besproken. Zo werden voormalig burgemeester Ahmed Aboutaleb en zijn dochter met de dood bedreigd. Ook bestuurders van de club, een Rotterdamse wethouder en een lid van de lhbti-supportersgroep Roze Kameraden werden ernstig bedreigd. Verder wordt gesteld dat sommige mensen achter deze bedreigingen nog altijd welkom zijn in De Kuip.

‘Angst binnen de leiding’

Feyenoord reageerde schriftelijk al voor de uitzending, maar ging daarin niet in op het incident. De club stelt dat het miljoenen euro’s en veel menskracht inzet voor supportersbeleid en dat er in de afgelopen jaren vorderingen zijn geboekt. “De afdeling Supporterszaken en de Supporters Liaison Officer (SLO) zijn de brug tussen club en achterban, van de fanatieke aanhang tot de incidentele bezoeker. Door nauw contact en goede relaties met verschillende supportersgroepen, inclusief de harde kern, beschikt de SLO over waardevolle kennis en inzicht in wat er leeft binnen deze groepen. Deze samenwerking voorkomt spanningen, vergroot wederzijds begrip en leidt tot gezamenlijke oplossingen.”

“Vooral angst binnen de leiding maakt dat Feyenoord niet durft stevige maatregelen te nemen tegen de kleine minderheid die de club voortdurend in diskrediet brengt.” Dat zegt Aboutaleb, die in 2022 aangifte deed van bedreiging tegen hem en zijn dochter door Feyenoordsupporters. Feyenoordsupporter Max V., kopstuk van de hooligans van de Rotterdam Jongeren Kern, kreeg dit jaar een celstraf van drie jaar, waarvan een voorwaardelijk, voor onder meer bedreiging van Aboutaleb en anderen.

Verzekeraars schatten schade door storm Conall op 40 miljoen euro

DEN HAAG – Storm Conall heeft naar verwachting voor 40 miljoen euro aan verzekerde schade gezorgd. Dat meldt het Verbond van Verzekeraars op basis van een eerste schatting.

De belangenvereniging verwacht in het voorjaar van 2025 een nauwkeuriger bedrag te kunnen melden, aan de hand van de ingediende claims.

Verschillende verzekeraars meldden eerder op de dag al honderden schademeldingen te hebben ontvangen. Het ging bijvoorbeeld om weggewaaide dakpannen en schade aan zonnepanelen, schuttingen en deuren. Ook ontvingen verzekeraars meldingen van waterschade.

Het KNMI had woensdag voor een deel van het land code oranje afgegeven vanwege de storm. Vooral de noordelijke provincies hadden last van Conall. Brandweerkorpsen in Noord-Holland hadden een drukke avond en de meldkamer van de brandweer in Oost-Nederland raakte overbelast door de vele meldingen.

Kamer worstelt met wachttijden rijexamens

DEN HAAG – De wachttijden voor rijexamens zijn te lang, vinden alle Kamerleden die donderdag meedoen aan een debat over het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR). Over de manier om die wachttijden korter te maken, lopen de meningen uiteen.

Hidde Heutink (PVV) stelde voor om tussentijdse toetsen niet door examinatoren van het CBR, maar door rijinstructeurs te laten afnemen. “Best interessant”, oordeelde Olger van Dijk (NSC), die aandacht vestigde op de bijna 1200 rijscholen met een slagingspercentage van onder de 30. “Welke mogelijkheden ziet de minister om maatregelen te nemen tegen deze ondermaats presterende rijscholen?” Ook Hester Veltman (VVD) wilde meer doen om “het kaf van het koren te scheiden”, bijvoorbeeld voorrang bij rijexamens.

Ismail el Abassi (DENK) vond juist dat die rijscholen onterechte kritiek krijgen, omdat sommige rijscholen rijkere leerlingen hebben die het zich kunnen veroorloven meer lessen te nemen. Hij waarschuwde juist voor maatregelen tegen de slechtst presterende rijscholen: “Bedenk wat dit doet met de kwetsbaren.”

Kwaliteit verhogen

Minister Barry Madlener (Infrastructuur en Waterstaat) beloofde dat hij aan voorstellen gaat werken om de kwaliteit van rijinstructeurs “op een minimumniveau te krijgen dat iets hoger ligt dan de vrije markt”. Bij een hoger slagingspercentage zou het aantal herkansingen afnemen, en daarmee ook de gemiddelde wachttijd. Voor de zomer moet het plan af zijn.

Onder meer Habtamu de Hoop (GroenLinks-PvdA) drong erop aan dat mensen niet binnen vijf jaar nadat ze hun rijbewijs hebben gekregen les mogen gaan geven. Madlener leek weinig enthousiast om dat idee in zijn voorstellen op te nemen. “Je weet niet hoeveel iemand in vijf jaar gereden heeft.”

KNVB bestraft Vitesse en brengt club 21 punten in mindering

ARNHEM – De licentiecommissie van de KNVB heeft Vitesse een straf opgelegd van 21 punten aftrek. De Arnhemse voetbalclub kreeg die sanctie omdat zij in de afgelopen periode vier overtredingen van de licentieregels heeft begaan.

Vitesse heeft volgens de KNVB over een langere periode niet tijdig en onvolledige financiële rapportages ingediend. Het gaat om de jaarstukken van het seizoen 2022/2023, de prognose, de halfjaarcijfers, de jaarstukken van het afgelopen seizoen 2023/2024 en prognose voor het huidige seizoen.

Door de puntenaftrek komt de club, die dit seizoen al 6 punten in mindering kreeg, nog vaster op de laatste plaats van de Keuken Kampioen Divisie te staan. Vitesse degradeerde afgelopen seizoen naar de KKD. De ploeg staat nu op -15 punten.

‘Overnameproces’

“Voor bepaalde vergrijpen kan een Betaald Voetbal Organisatie ook een geldboete krijgen. Gezien de huidige financiële situatie van Vitesse heeft de Licentiecommissie besloten om geen geldboete op te leggen en dus te kiezen voor een puntenstraf. Daar is de club erkentelijk voor”, aldus Vitesse in een verklaring.

“Het is al enkele weken bekend dat Vitesse niet heeft kunnen voldoen aan de eisen uit het licentiereglement rondom haar financiële stukken. Dit had onder andere te maken met het zogeheten continuïteitsvraagstuk, voortkomend uit het slepende overnameproces.”

De KNVB sluit niet uit dat de club nog verdere sancties krijgt opgelegd. “De nu opgelegde straffen zijn opgelegd voor de overtredingen die in de afgelopen periode zijn begaan. Er kan niet vooruit worden gelopen op wat eventueel nog gaat gebeuren”, aldus de licentiecommissie. Vitesse heeft besloten niet in beroep te gaan.

Heropening Beveiligde Truckparking Deventer

DEVENTER – Na een intensieve periode van verbouwing en aanpassing wordt vandaag de hernieuwde truckparking aan de Van der Landeweg in Deventer (Bedrijvenpark A1) geopend door wethouder Jami van Essen en gedeputeerde Erwin Hoogland.

De parking bood al lange tijd plaats aan ruim 100 vrachtwagens, maar de beveiliging en het voorzieningenniveau voor de rustende chauffeurs voldoen door de recente aanpassingen nu aan alle (Europese) eisen. De rustende chauffeurs kunnen er tv kijken, douchen, kleding wassen en drogen, hebben toegang tot internet en beschikken nu over ruim sanitair. Tijdens hun verblijf op het afgesloten terrein wordt er 24/7 vanuit een eigen meldkamer gekeken naar veiligheid van chauffeur, vrachtwagen, en lading.

Er is een groot tekort aan parkeerplaatsen voor vrachtwagens. Transport & Logistiek Nederland gaf in Oktober nog aan dat we in Nederland zo’n 4.000 plekken te weinig hebben en dat dit snel oploopt gegeven de groei van het aantal vrachtwagen kilometers. Vrachtwagenchauffeurs moeten verplicht rusten. Daar wordt zeer streng op gehandhaafd. Dat rusten dient dan wel veilig en comfortabel plaats te kunnen vinden, daar horen voorzieningen bij.

“We zijn erg verheugd dat we nu ook in Deventer een beveiligde truckparking kunnen exploiteren die voldoet aan alle eisen die gebruikers, verzekeraars en logistieke sector stellen”, zegt Ton Barten, directeur van Truckparkings Rotterdam Exploitatie BV.

Gedeputeerde Erwin Hoogland is blij dat ook de provincie Overijssel een bijdrage heeft kunnen leveren. “Overijssel is een logistieke provincie met een strategische ligging op de North Sea Baltic Corridor. Daarbij horen goede en veilige voorzieningen voor al die vrachtwagenchauffeurs die dagelijks aan het werk zijn in onze provincie. Een uitnodigende plek om uit te rusten, dat draagt ook bij aan de veiligheid op de weg.”

Wethouder Jaimi van Essen is trots: “Bedrijvenpark A1 is een vooraanstaand bedrijventerrein in Nederland. Deze hypermoderne, veilige en comfortabele truckparking past daar goed bij. Vorige maand openden we hier een waterstoftankstation waar zowel internationale als nationale vrachtwagens groene waterstof kunnen komen tanken. Ook dat draagt bij aan die landelijk leidende positie van het Bedrijvenpark, dat ook nog eens één van de duurzaamste bedrijventerreinen van Nederland is, met duurzame gebouwen en zonne- en windenergie, speciaal voor het park.”

Vrachtwagen verliest complete dieseltank op A28 [+foto’s]

Foto: Noordernieuws

FLUITENBERG – Een vrachtwagen is donderdag aan het begin van de middag zijn dieseltank verloren op de A28 in de richting van Assen. Dit kwam doordat een band onder de vrachtwagen loskwam.

De weg ligt bezaaid met diesel waardoor deze spekglad is.

Twee rijstroken zijn afgesloten waardoor er file een file is ontstaan.

De wegbeheerder is bezig om de situatie veilig te stellen en het wegdek te reinigen.

Foto: Noordernieuws

Ook zal de grond naast het wegdek gesaneerd moeten worden en afgegraven. De werkzaamheden zullen nog enkele uren in beslag nemen.

Vrachtwagen van de weg en in de berm langs N31

Foto: Rijkswaterstaat | X

LEEUWARDEN – Op de N31, afrit Leeuwarden-Oost, is een vrachtwagenchauffeur, door nog onbekende oorzaak, met zijn vrachtwagen van de weg geraakt en in de drassige berm tot stilstand gekomen.

De afrit is dicht om de gestrande vrachtwagen weer richting het asfalt te trekken en de boel weer te fatsoeneren, meldt Rijkswaterstaat.

Rond 16:00 uur zou de klus geklaard moeten zijn, aldus Rijkswaterstaat.

×