Clicky


Air France mikt met Joon op jongere reizigers

Air France mikt met Joon op jongere reizigers
20-07-2017 17:02 | Algemeen | auteur ANP

PARIJS - Het nieuwe, goedkopere dochterbedrijf waar Air France aan werkt, heeft de naam Joon gekregen. De luchtvaartmaatschappij richt zich vooral op de werkende jongere "wiens levensstijl draait om digitale technologie''. De eerste vluchten zijn komend najaar, bevestigde Air France donderdag.

Het project dat Air France moet helpen na jaren van stagnatie weer te gaan groeien, luisterde tot dusver nog naar de codenaam Boost. Het kostte de Franse zustermaatschappij van KLM veel moeite om de vakbonden te overtuigen van de nut en noodzaak van het plan, dat een belangrijke pijler is onder de strategie die topman Jean-Marc Janaillac vorig jaar ontvouwde.

Joon is geen prijsvechter, maar moet dankzij lagere kosten wel beter dan Air France kunnen concurreren met vooral luchtvaartmaatschappijen in het Midden-Oosten. Er komt nieuw cabinepersoneel dat werkt tegen soberdere arbeidsvoorwaarden dan de collega's bij het moederbedrijf.