Clicky


3-assige IVECO Stralis met Palfinger kraan voor Tankens uit Andel

3-assige IVECO Stralis met Palfinger kraan voor Tankens uit Andel
18-05-2017 11:41 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

ANDEL - Onlangs heeft Aannemings- en handelsonderneming Tankens uit Andel een nieuwe IVECO Stralis in gebruik genomen. De 3-assige Stralis met hefbare en sturende naloopas is uitgerust met een open laadbak en Palfinger PK 23002 SH laadkraan. IVECO-dealer Schouten uit Almkerk maakte het voertuig klaar en leverde deze af.

In 1875 legde de heer Piet Tankens als metselaar de eerste stenen voor het familiebedrijf Tankens uit Andel. In de ruime 140 jaar lange geschiedenis is het bedrijf uitgegroeid tot een middelgrote bouwer en ontwikkelaar. Inmiddels staan de vierde en vijfde generatie van de familie Tankens aan de leiding van het bedrijf.

Aannemings- en handelsonderneming Tankens neemt opdrachten aan van klein tot groot. De projecten variëren van het renoveren of vervangen van een buitenkozijn tot de nieuwbouw van een woning of bedrijfspand of de aanleg van een complete verkeerstunnel. “Een werk is nooit te klein en niet snel te groot of te moeilijk” is dan ook de slogan. Naast bouw en projectontwikkeling is Tankens ook leverancier van bouwmaterialen, keukens, badkamers en tegels.

Het nieuwste voertuig in het wagenpark van Tankens is een nieuwe IVECO Stralis 3-asser, uitgerust met 420pk en 1900Nm sterke IVECO Cursor 11 dieselmotor. Het bouwvoertuig met hefbare en sturende naloopas is door Carbouw uit Veghel voorzien van een open laadbak en door Muns uit Hardinxveld-Giessendam voorzien van een Palfinger PK 23002 SH laadkraan. De Stralis is uitgevoerd met de compacte Hi-Street cabine met laag dak.

De nieuwe IVECO Stralis van Tankens uit Andel voldoet aan de Euro-VI emissienorm dankzij het Hi-eSCR uitlaatgasnabehandelingssysteem. Door dit passieve systeem waarbij geen gebruik wordt gemaakt van EGR (uitlaatgas recirculatie) zijn de onderhoudsintervallen langer, het brandstofverbruik lager, de verbranding in de motor schoner en ontstaat er significant minder warmteontwikkeling onder en achter de cabine.

Tevens hoeft het roetfilter van de IVECO niet actief te worden geregenereerd, waardoor ongewenste en gevaarlijke situaties vanwege warmteontwikkeling op bouwplaatsen worden voorkomen.

Foto's

  • Wempe Transport
  • Wempe Transport
  • Voets Transport
  • Voets Transport