Clicky


SNEL zet LZV's in voor Technische Unie

SNEL zet LZV's in voor Technische Unie
10-05-2017 09:14 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

AMSTELVEEN - Technische Unie werkt al jaren samen met logistiek dienstverlener Snel voor de bevoorrading van onze overslagpunten (OP’s). ’s Nachts rijden de transporten van de verschillende distributiecentra naar de OP’s. Sinds deze week worden daar ook extra lange vrachtwagens voor gebruikt, die minder belastend voor het milieu zijn.

Waar een normale trekker-trailer-combinatie maximaal 18,75 lang is en maximaal 50 ton mag wegen, is dat bij een LZV 25,25 meter en 60 ton.

Het voordeel van een LZV is dat hij meer vracht mee kan nemen en maar weinig meer brandstof gebruikt dan een gewone trekker-trailer-combinatie. Daardoor is hij minder belastend voor het milieu en wordt daarom ook wel eco-combi genoemd.

Technische Unie blijft groeien. "Met de LZV’s vangen we de stijgingen in de volumes op. De verwachting is dan ook dat we komende jaren meer LZV’s zullen gaan inzetten."

SNEL rijdt voor de Technische Unie het volledige nachtelijke netwerk. Meer dan honderd ritten elke nacht die in de ochtend vrijkomen en weer cross dock zendingen ophalen voor het distributienetwerk van SNEL zelf.