Clicky


Tien jaar onderzoek en 10 miljoen testkilometers resulteren in Next Generation Scania

Tien jaar onderzoek en 10 miljoen testkilometers resulteren in Next Generation Scania [+foto's]
24-08-2016 10:08 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

PARIJS - Dinsdagavond 20:10 uur was het zover. Het moment waar vele Scania liefhebbers rijkhalzend naar uit hadden gezien: de onthulling van de nieuwe truck serie van Scania de zogenoemde Next Generation Scania.

Zo'n tien jaar onderzoek, zo'n 2 miljard euro aan investeringen en 10 miljoen testkilometers gingen vooraf aan de lancering gisteravond voor 1.500 genodigden uit de branche in Parijs.

Met de nieuwe reeks Scania's breidt Scania haar aanbod uit en kan nu meer connectiviteit, meer productiviteitsverhogende diensten en duurzame transportoplossingen aangepast aan de klant leveren.

Scania belooft dat haar klanten altijd in staat zullen zijn om hun werk uit te voeren in de meestduurzame en winstgevende manier, ongeacht de industrie en het toepassingsgebied.

"Het is ongetwijfeld de grootste investering in 125 jaar geschiedenis van Scania",  verklaarde Henrik Henriksson, President en CEO van Scania tijdens de lancering gisteravond. "Het is met gepaste trots dat mijn collega's en ik nu producten en diensten van Scania kunnen presenteren die Scania naar een nieuw niveau zullen tillen tot ver in het volgende decennium."

"Vandaag zien we niet alleen de lancering van een nieuwe truck serie, maar ook een unieke, ingenieuze toolbox van duurzame oplossingen in de vorm van producten en diensten die Scania als eerste in de industrie kan leveren. We zijn sterk gericht op onze belangrijkste taak: onze klanten de nodige instrumenten in handen te geven om meer winstgevendheid te kunnen behalen in hun eigen land."

De eerste nieuwe Scania's die van de band rollen in de fabriek in Södertalje zijn aanvankelijk gericht op voertuigen en diensten voor het lange afstand transport maar Scania zal voortdurend extra opties introduceren.

"Er gaat enorm veel werk van onze ingenieurs vooraf aan deze onthulling", benadrukt Henrik Henriksson, Scania's President en CEO. "De meest opvallende kenmerken zijn natuurlijk de nieuwe cabines, maar de echte innovatie is dat we nu nieuwe technologieën, diensten en inzichten introduceren die onze klanten zullen helpen om een beter inzicht te krijgen in hun kosten en inkomsten. Ons nieuwe assortiment van producten en diensten herdefinieert de term "premium" in de truckindustrie."

De nieuwe generatie trucks van Scania verlagen het berandstofgebruik met gemiddeld vijf procent dankzij verder ontwikkelde geavanceerde aërodynamische oplossingen.

Scania zal haar nieuwe Next Generation serie in fasen lanceren met een duidelijke focus op diverse klantensegmenten volgens een zorgvuldig uitgedacht stramien.


Meer foto's

  

  

  

  

Foto's

  • Marc Sanders
  • VDS
    VDS
  • Feenstra
    Feenstra Logistics & Transport
  • Emaus