Clicky


Meeste werknemers HSF Barendrecht niet mee naar Mera Trans [update]

Meeste werknemers HSF Barendrecht niet mee naar Mera Trans [update]
30-12-2015 10:23 | Bedrijfsovernames en fusies | auteur Redactie [MV]

BARENDRECHT - [update 11:30 uur] Mera Trans BV neemt het werk van HSF Barendrecht over. Het grootste deel van de werknemers van HSF Barendrecht mag echter niet mee naar Mera Trans BV. In Waddinxveen. Van de vijftien werknemers is er per 1 januari van het nieuwe jaar slechts plaats voor vier van hen.

Door de komst van het HSF-werk verwacht Mera Trans dat  de het groupagevervoer naar Engeland en Schotland op een goede manier verzorgd wordt. Bovendien is het een aanvulling op hun bestaande bedrijfsactiviteiten. Mera Trans rijdt tot nu toe vooral naar Denemarken, Zweden en Noord Duitsland.

Rendabel?

HSF Barendrecht stopt zelf met dit werk naar Engeland en Schotland. Is het rendabel voor Mera Trans om deze activiteiten over te nemen? “Ik neem aan dat niemand er vanuit gaat dat deze activiteiten niet rendabel zijn”, reageert Mark Vorstenbosch die actief was bij HSF en ook door kan werken bij Mera Trans.

Over het waarom doorgaan op Engeland en Schotland verwijst hij door naar de directie van Mera Trans. Die waren woensdag druk doende met de voorbereidingen van de nieuwe bedrijfsactiviteiten en kunnen nog geen toelichting geven.

Vorstenbosch benadrukt dat HSF blijft bestaan, maar dat de Aardappelen- Groente- en Fruit (AGF)-activiteiten naar Mera Trans gaan. “Ze nemen geen vrachtwagens over. Die blijven bij HSF.

Hebben de vluchtelingenproblemen bij Calais invloed gehad om de bedrijfsactiviteiten van HSF in de oude vorm te stoppen? Vorstenbosch: “Dat heeft zeer zeker invloed gehad. Maar die situatie is door ons niet op te lossen. Daar kunnen alleen de regeringen in de EU iets aan gaan doen.”

Last van Calais

”Elke vervoerder heeft last van Calais. Wij proberen zoveel mogelijk met de boot via Hoek van Holland te gaan”, vult directeur Ron Kneppers van Mera Trans aan.

“Hoewel het wel beter is geworden bij Calais blijft het dramatisch wat betreft de omstandigheden voor de vluchtelingen”, voegt hij eraan toe.

Waarom geen 15, maar 4 werknemers van HSF mee naar Mera Trans? Kneppers: "Het probleem is dat wij niet weten wat er op ons gaat afkomen. Toen HSF besloot de stekker eruit te halen zijn er vervoerders richting klanten gegaan. Iedereen springt erop. Misschien wordt er werk weggehaald. Dus nemen wij nu een voorzichtige stap.”

“Het kan zijn dat wij later mensen van HSF erbij nemen, het kan ook zijn dat wij het bij deze vier mensen gaan houden”, klinkt het.

“Engeland stond al een tijd op onze verlanglijst. Maar de Know How en de poppetjes ontbraken. Wij hebben vakkundige mensen in dienst, die zijn allemaal al druk met Scandinavië. Toen er bij ons werd aangeklopt voor deze mogelijkheid waren wij blij. Er komen mensen met ervaring mee”, besluit Kneppers.