Clicky


Euromaster zet unieke service truck met 3D-kraan voor industrie- en grondverzetbanden in

Euromaster zet unieke service truck met 3D-kraan voor industrie- en grondverzetbanden in
02-11-2015 09:42 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

ROTTERDAM - De montage van industrie- en grondverzetbanden is vanaf nu een stuk eenvoudiger geworden. Als eerste in Nederland neemt Euromaster in Rotterdam een unieke service truck met een 3D-kraan in gebruik waardoor de montage van de allergrootste industrie- en grondverzetbanden op elke locatie kan plaatsvinden, veiliger is en twee keer zo snel kan worden uitgevoerd.

De nieuwe service truck is in nauw overleg met de Rotterdamse vestiging van Euromaster ontwikkeld. Paul de Groot, regiomanager: “Vanuit de ervaring met onze klanten in de Rotterdamse haven en industrie weten we dat efficiency van het grootste belang is bij de montage van industrie- en grondverzetbanden. We hebben daarom naar een oplossing gezocht waarbij we op elke gewenste locatie sneller en veiliger kunnen werken. Onze collega’s van Euromaster in Duitsland hebben vorig jaar soortgelijke service truck in gebruik genomen. Wij hebben de truck verder doorontwikkeld voor onze werkzaamheden. De service truck is landelijk inzetbaar en echt een uitkomst voor ons en onze klanten.”

De 3D-kraan achterop de service truck maakt het mogelijk dat de monteur, zonder hulp van collega’s, in een handomdraai zelfs de allergrootste industrie- en grondverzet banden kan monteren.

De kraan is in staat om zowel de band los op het wiel te monteren, als ook de wielcombinatie op te tillen en deze terug te plaatsen op het voertuig. Hierdoor is bijvoorbeeld het gebruik van een vorkheftruck niet meer nodig. Er kunnen banden van 25 inch tot en met maar liefst 45 inch worden gemonteerd. Dankzij de 3D-kraan is werkomgeving veiliger voor de monteur en is montage twee keer sneller dan voorheen. Naast tijdwinst levert dit ook een kostenvoordeel op voor klanten en Euromaster.

Paul de Groot, regiomanager: “Onze service truck is nog maar een paar weken operationeel in het Rotterdamse havengebied en de ervaringen zijn boven verwachting.”

Foto's

  • J.Roeland
    KLG EUROPE