Clicky


Koninklijke Saan koopt vier nieuwe kranen

Koninklijke Saan koopt vier nieuwe kranen
13-10-2015 13:28 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

DIEMEN - Door de toename van bouwprojecten in met name binnenstedelijke gebieden, is er steeds meer vraag naar hijskranen die ook in krappere ruimtes goed en veilig hijswerk uit kunnen voeren: de mobiele torenkranen  en minikranen.

Om hierop in te spelen heeft Koninklijke Saan besloten het assortiment uit te breiden met drie Liebherr mobiele torenkranen van het type MK88-Plus en een minihijskraan, de Jekko SPX 1275CDH. Deze kranen worden volgens planning vanaf week 46 van 2015 bij Saan geleverd.

Compacte Liebherr MK88

De Liebherr MK 88 torenkranen zijn de eerste Liebherr torenkranen in de torenkranenvloot van Saan. Deze kranen hebben een gieklengte van 45 meter en een maximale haakhoogte van 59,1 meter bij een 45 graden opgetopte giek. Door toepassing van extra ballast (plus module) beschikken ze over een maximale puntlast van 2.050 kg op 45 meter.

Door de compacte afmetingen (vier assen) zijn zij ideaal voor werkzaamheden in binnenstedelijk gebied en bovendien hebben ze de mogelijkheid om op bouwstroom te draaien.

Sterke minihijskraan Jekko SPX 1275CDH

Met een capaciteit van 7,5 ton en een hijshoogte van 27,2 meter is de Jekko SPX 1275CDH een grotere en zwaardere toevoeging op het Saan minikranen-assortiment. De robuuste mastconstructie, compacte stempelafmeting en een hijshoogte van 27,2 meter geven de SPX 1275CDH dé eigenschappen die men mag verwachten van een grote compactkraan. De afstempeling is volledig hydraulisch en te positioneren in ieder gewenste positie.

Een belangrijk voordeel van deze Jekko is dat hij kan rijden met de last. Het Pick & Carry systeem (rijden met last) heeft een capaciteit van 2.000 kg die rijdend geroteerd kan worden gebruikt. Ongestempeld heeft de machine een hijshoogte 10.70 meter. Verder is de kraan uitgerust met een hydraulische fly-Jib die uitschuifbaar is tot een lengte van 8,85 meter. Deze jib heeft ook de mogelijkheid om negatief ten opzichte van de hoofdmast te werken waardoor er meer mogelijkheden en een groter werkbereik ontstaat. De Jekko is heeft zowel een krachtige verbrandingsmotor als een elektromotor en kan dus ook op bouwstroom draaien.

De investering in deze vier veelzijdige kranen is een mooie uitbreiding op het totale assortiment telekranen, torenkranen en minikranen van Koninklijke Saan.