Clicky


Westdijk Sweden AB verstevigt de samenwerking met Faymonville

Westdijk Sweden AB verstevigt de samenwerking met Faymonville
06-10-2015 16:39 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

ALPHEN AAN DEN RIJN - Het Nederlandse bedrijf Westdijk, met hoofdkantoor in Alphen Aan den Rijn, is een bekende naam in de internationale zware transportsector. Het bedrijf kan terugblikken op een jarenlange ervaring en omvat intussen vijf vestigingen in heel Europa.

Eén daarvan bevindt zich in het Zweedse Göteborg, waar men sinds 2005 de activiteiten voor Scandinavië afhandelt en coördineert. Tussen de grootsteden en in de opvallende natuurlandschappen kronkelen ook in het hoge noorden talrijke zware en speciale transporten. Westdijk Sweden AB maakt voor deze activiteiten gebruik van meerdere producten van de Belgische diepladerfabrikant Faymonville.

Even terugblikkend werden zo binnen één jaar tijd al meerdere voertuigen geleverd. 'Wij hadden nieuw materiaal nodig en hebben 6 nieuwe voertuigen aangeschaft', verklaard Roger Arvidsson, bedrijfsleider van Westdijk Sweden, de ambities.

Als eerste kwam er einde 2014 een 8-assige MultiMAX-dieplader met dubbel uitschuifmechanisme. Het bijzondere aan dit voertuig is, dat het met pendelassen is uitgerust. Deze flexibele lagers compenseren dankzij een veerweg van +/- 600 mm alle oneffenheden en zorgen voor een optimaal bodemcontact. Bovendien staan pendelassen garant voor lage bedrijfskosten, gecombineerd met een lange levensduur van de banden.

Nadien bestelde Westdijk Sweden AB een 2-, 3- en 4-assige MegaMAX diepbed oplegger, ook hier werden pendelassen gebruikt. De MegaMAX staat voor een optimale verdeling van de last, een qua lengte geoptimaliseerd laadoppervlak en een lage opbouw.

"Met Christoph Prümmer hebben we een zeer competente aanspreekpartner bij Faymonville, die ons op alle vlakken erg goed bijstaat. Dat is ook een beslissende factor", looft Arvidsson de competente begeleiding. "De keuze voor de opleggers werd gemaakt om op de markt in verschillende transportsegmenten een sterke positie te kunnen innemen", en Westdijk Sweden AB vond voor alle segmenten bij Faymonville een overeenkomstige transportoplossing.

Daarbij kwam dan nog een andere MultiMAX-semi-dieplader, ditmaal echter met de onafhankelijke 'Twin Axle II'-wielophanging als astype. Deze maakt een maximale stuurhoek van tegen de 57° mogelijk, evenals een veerwegcompensatie van -70 mm / +245 mm. Eng aangelegde rotondes of complexe doorrijpunten vormen dankzij de onafhankelijke wielophanging geen hindernis meer. De minimale laadhoogte (verlaagbaar tot 780 mm) maakt bovendien het transport van hoge goederen mogelijk terwijl de toegestane rijhoogten toch worden gerespecteerd.