Clicky


Servicepakketten van Mercedes-Benz helpen TCO nog beter te beheersen

Servicepakketten van Mercedes-Benz helpen TCO nog beter te beheersen
21-07-2015 09:17 | Mercedes-Benz | auteur Redactie [FE]

Mercedes-Benz introduceerde onlangs een drietal Servicepakketen om ondernemers volledig te ontzorgen op het gebied van reparatie en onderhoud. Transporteurs kunnen het pakket kiezen dat het beste past bij de onderneming. Met een servicepakket dekt de ondernemer risico’s af. De pakketten zijn modulair opgebouwd: Extend, Complete en CompletePlus Service.

Opbouw servicepakketten

De pakketten helpen de ondernemer om onvoorziene kosten te beperken of vermijden, waardoor de TCO (Total Cost of Ownership) van tevoren scherper inzichtelijk is. De pakketten zijn als volgt opgebouwd. Standaard biedt Mercedes-Benz één jaar fabrieksgarantie op de gehele truck en drie jaar op de aandrijflijn.

Met het Extend-pakket wordt de garantie op de aandrijflijn (motor, versnellingsbak, aandrijfassen en elektronische regeleenheden) verhoogd tot maximaal zes jaar.

Met het Complete-pakket wordt deze service uitgebreid met een kostendekking voor periodiek onderhoud, reparaties en slijtagedelen. Het CompletePlus Service-pakket, dekt ook nog eens de wettelijke keuringen zoals de APK, tacho-ijkingen en het bijvullen van olie bij de dealer af en kan worden uitgebreid met optionele services zoals bandenservices, haal- en brengservice en verzekeringen.

Nationaal en internationaal grote voordelen

De Mercedes-Benz servicepakketten bieden grote voordelen. Men kan namelijk zowel nationaal als internationaal bij alle Mercedes-Benz truckdealers terecht, waardoor een truck snel weer onderweg is. De volledige kostenafwikkeling, die in het betreffende pakket zijn inbegrepen, worden automatisch verwerkt.

De servicepakketten worden afgesloten via de internationaal opererende huisleasemaatschappij Mercedes-Benz CharterWay. Doordat CharterWay bij iedere Europese Mercedes-Benz Truckdealer bekend is en een betrouwbare partner en dochter is van Daimler AG, worden eventuele storingen ook buiten Nederland snel opgepakt en volledig via de Daimler-systemen afgehandeld.