Clicky


Eerste SL-Air van Broshuis voor Finnie Heavy Haulage

Eerste SL-Air van Broshuis voor Finnie Heavy Haulage
20-05-2015 14:15 | Bedrijfsnieuws | auteur Tine van Knijff- van Hijum

KAMPEN - Finnie Heavy Haulage uit het Schotse Lockerby heeft de primeur: De eerste SL-AIR van Broshuis uit Kampen. De unieke innovatie SL-AIR maakt het mogelijk om met een luchtgeveerde naloopgestuurde oplegger dingen te doen die hiervoor niet mogelijk waren: zestig ton laden op een vierassige naloopgestuurde oplegger!

Finnie Heavy Haulage was direct overtuigd van het concept en besloot er één aan te schaffen. “Deze vierasser neemt het werk nu over van onze lage vijfasser en is sommige gevallen zelfs van onze zesasser”, vertelt Alan Finnie. "De mogelijkheden met de SL-AIR zijn veel groter dan met het andere materieel."



“We zijn erg trots dat deze innovaties nu echt de weg op gaan", vertelt Pieter-Bas Broshuis. “Innoveren zit in ons bloed en dan is het fantastisch dat we met zijn allen dit kunnen bereiken. De klant staat bij ons centraal en die heeft met de SL-AIR enorm veel voordelen. We hebben er speciaal voor gezorgd dat de SL-AIR het gunstigste laadvermogen heeft in zijn klasse, met een gunstig prijskaartje.”

Na de introductie op de IAA in Hannover (D) en de testfase is het snel gegaan met de SL-AIR . Veel transporteurs zien in de SL-AIR voordelen en hebben er meerdere aangeschaft. De eerste SL-Trailer werd in 2011 geïntroduceerd, in 2012 was het marktaandeel 25%. Nu in 2015 is het marktaandeel meer dan 75%. Voor de SL-AIR wordt een grotere stormloop verwacht in verband met het bewezen succes van de onafhankelijke wielophanging.

Nu is het een feit en rollen de eerste SL-AIR opleggers massaal van de band. Een greep uit de voordelen:twaalf ton aslast per aslijn met ontheffing, naloop gestuurd; stuurt vijftig procent meer, HULP besturing en dus ook achteruit sturen, luchtgeveerd, 21,5 meter laadlengte in par. 70, gunstigste laadvermogen en grotere bodemvrijheid.

Met deze nieuwe ontwikkeling is Finnie Heavy Haulage een stuk flexibeler in transportoplossingen en kan het zich onderscheiden van andere transporteurs.