Clicky


MAN TGX 'Lion King' voor Van der Sleen

MAN TGX 'Lion King' voor Van der Sleen
16-04-2015 09:31 | M.A.N. | auteur De Redactie

LEUSDEN - Eigenrijder Jan van der Sleen blijkt een echte MAN-man te zijn. Hij reed jarenlang met veel plezier met MAN-trucks en na een kort uitstapje keerde hij onlangs terug bij zijn favoriete merk. Het werd een MAN TGX 18.480 XXL, een bijzondere en opvallende trekker waaraan rijder en dealer veel aandacht hebben besteed.

Jan van Sleen rijdt internationaal met zeecontainers en voor dat werk is hij meestal de hele week van huis. "Een truck moet voor mij niet alleen zijn werk goed doen, hij moet ook een geriefelijke hotelkamer zijn. Verder hecht ik erg aan uitstraling, en daar heb ik in samenwerking met MAN-dealer Roordink het nodige aan gedaan", aldus Jan van der Sleen.

Een mooi voorbeeld vormt de bekleding van het chassis. De in parelmoer rood gespoten 4x2 trekker is voorzien van speciale zijskirts en een tranenplaat van SB Components. Jan: "Ik wilde aan weerskanten 580 liter brandstoftanks en toch zijskirts. Roordink kwam met deze oplossing en het resultaat ziet er bijzonder goed uit."
 
Uitstraling

De MAN TGX is een opvallende verschijning geworden met zijn metallic rode lak, de grote leeuw op de zijkanten en de stoere, gespoten wielen.

Jan: "Uitstraling is belangrijk voor mij en deze trekker is helemaal zoals ik hem graag zie. Met die leeuw op de zijkanten hebben we hem ‘Lion King, Limited Edition’ gedoopt. Met de in kleur gespoten zonneklep, de nodige extra verlichting en de gespoten zijruitjes heeft de MAN TGX een heel eigen gezicht gekregen. Ik krijg onderweg veel positieve reacties op deze auto en dat is altijd leuk.’’ De MAN is voorzien van de ruime XXL-slaapcabine die van alle gemakken voorzien is. Zo is er een koelkast en een luxe audio-systeem aan boord. ‘’Zoals ik al zei woon ik door de week vaak in de cabine en dan zijn ruimte en comfort belangrijk."



MAN-man

Jan van der Sleen rijdt al jaren met MAN-trucks. Zo begon hij zijn loopbaan als eigenrijder met een MAN Commander en was hij de trotse eigenaar van een eerste generatie TGA-trekker.

Zijn vorige trekker was echter van een ander merk: "Ik wilde toch eens wat anders proberen, maar zonder iemand tekort te doen ben ik blij dat ik terug ben bij MAN. Het is gewoon het hele pakket wat klopt. Het comfort, de prestaties, het verbruik en het gevoel wat je hebt bij zo’n auto. Bovendien is de relatie met MAN-dealer Roordink altijd uitstekend geweest, ook toen ik even een uitstapje maakte. Voordat ik deze auto bestelde heb ik drie merken één week lang getest en daar kwam de MAN TGX wat mij betreft gewoon als beste uit. Reden genoeg om terug te keren naar MAN, en ik heb nog geen dag spijt gehad van deze beslissing."



EfficientLine

Als krachtbron staat de D26-motor onder de cabine, een motor met een maximaal vermogen van 480 pk en een maximaal koppel van 2300 Nm. "Voor mijn werk meer dan voldoende, en dat in combinatie met een bijzonder gunstig brandstofverbruik. Deze trekker is voorzien van het EfficientLine-pakket voor een extra laag verbruik. Dat wil zeggen dat er een geoptimaliseerde aandrijflijn in zit met onder meer een slimme compressor. Die wordt alleen aangedreven als de auto geen vermogen vraagt. Alles bij elkaar zorgt dit voor een verbruik waar ik erg tevreden over ben. Belangrijk daarbij is dat de prestaties daar niet onder lijden. Efficiency is een prioriteit, maar het moet ook gewoon een fijne truck blijven om mee te rijden. Daar is MAN prima in geslaagd", aldus Jan van der Sleen.