Clicky


Macintosh Fashion NL kiest voor DHL

Macintosh Fashion NL kiest voor DHL
26-02-2015 16:17 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

UTRECHT - DHL Parcel verzorgt sinds begin februari alle consumentenleveringen voor Macintosh Fashion NL, onderdeel van het beursgenoteerde Macintosh Retail Group. Macintosh Fashion NL is als cross channel retailer in schoenen met ca. 450 fysieke winkels en 7 online winkels actief onder de namen Manfield, Scapino, Dolcis, Invito, PRO 0031, Steve Madden en Intreza.

De focus van DHL Parcel op e-commerce sluit aan op de strategie van Macintosh Fashion NL, gericht op verhoging van de cross channel verkopen en maximalisering van de service aan de consument. Dit onder meer door het bieden van verzendmogelijkheden aan de klant binnen de gehele Benelux en andere Europese landen, daarmee aansluitend op de netwerkcapaciteiten van DHL.

In operationele zin zijn de supply chain van Macintosh Fashion NL en het netwerk van DHL volledig op elkaar aangesloten. Goederen- en IT-stromen worden gezamenlijk gemanaged, gericht op late cut-off-tijden, snelle levering en up-to-date-klanteninformatie.

“Macintosh Fashion NL is continu bezig met het optimaliseren van de supply chain en het partnership met DHL draagt daaraan bij", aldus Arjen Drok, Directeur Business Services van Macintosh. Michel Clausing, Directeur Sales & Customer Service Benelux voegt daar aan toe: “Onze toegevoegde waarde moet verder gaan dan het bezorgen van pakketten; wij willen een geïntegreerde schakel in de supply chain zijn die met innovatieve afleveropties aantoonbaar bijdraagt aan een tevreden eindgebruiker."