Clicky


Volvo verlengt overeenkomst met TNT voor internationale leveringsdiensten

Volvo verlengt overeenkomst met TNT voor internationale leveringsdiensten
26-02-2015 12:21 | Volvo | auteur De Redactie

AMSTERDAM - De Zweedse vrachtwagen- en busbouwer AB Volvo heeft zijn overeenkomst met TNT met drie jaar verlengd, meer bepaald voor de inkomende logistiek van onderdelen naar de productiesites van AB Volvo (‘inbound to production’) en voor de levering van onderdelen vanuit de Europese warehouses van AB Volvo (‘aftermarket delivery’).

In het kader van dit contract zal TNT de Europese spoedtransporten van AB Volvo verder verzorgen. TNT haalt auto-onderdelen op bij meer dan 800 leveranciers in Europa op en levert ze op de productiefaciliteiten van AB Volvo in Zweden, België, Frankrijk en Polen. Voor deze dienstverlening doet TNT een beroep op zijn geïntegreerd weg- en luchtnetwerk in Europa. Dat combineert geplande leveringsdiensten en Special Services oplossingen om ervoor te zorgen dat alle leverbehoeftes van de productiesites worden gerespecteerd.

De noodzaak om de voorraadniveaus laag te houden en om tegelijk onderbrekingen van de assemblagelijnen te vermijden, zorgt ervoor dat gegarandeerde en betrouwbare leveringen cruciaal zijn. TNT biedt een monitoringsysteem aan dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 de opvolging van deur tot deur mogelijk maakt van zendingen die vanuit zijn Automotive Control Centres worden verstuurd. 

Daarnaast verzorgt TNT ook de distributie van onderdelen naar Volvo-dealers in heel Europa. De meeste onderdelen worden opgehaald in de centrale of ondersteunende magazijnen van AB Volvo in Europa, maar TNT levert ook steeds vaker rechtstreeks van toeleverancier naar dealer. In die gevallen is levering de volgende dag vóór 7 uur de norm, ongeacht de locatie van de dealer.

TNT en Volvo werken al meer dan 20 jaar samen. In het kader van een ander contract beheert TNT bijvoorbeeld het transport van onderdelen van leveranciers in Europa naar de Amerikaans productiesite van Volvo Trucks in Hagerstown (Maryland).

‘Inbound to Production’ en aftermarketdiensten maken deel uit van de serviceproposities die TNT in het kader van zijn Outlook-strategie aanbiedt om in te spelen op de specifieke noden van verticale markten. In de loop van 2015 worden deze diensten beschikbaar voor meer klanten uit de automotive, hightech en industriële sector.