Clicky


Transport Online Jaaroverzicht 2014 - Deel 1

Transport Online Jaaroverzicht 2014 - Deel 1
25-12-2014 08:49 | Transport Online | auteur De Redactie

ZWAAGWESTEINDE - Het jaar 2014 loopt langzaam ten einde. Tijd voor Transport Online om terug te kijken op het afgelopen bewogen transportjaar. Wat waren de hoogtepunten en wat waren de dieptepunten van een jaar lang transport? U leest het allemaal in ons vierdelige jaaroverzicht. Vandaag het eerste deel van 1 januari tot en met 31 maart 2014.

Januari

Vier chauffeurs van transportbedrijf Koos van Gaalen uit Poeldijk werden zaterdag 4 januari onderscheiden, omdat ze ieder twintig jaar lang schadevrij hebben gereden en meer dan 1 miljoen km gemaakt hebben. De vrachtwagenchauffeurs kregen de onderscheiding, die bestaat uit een lintje en een IRU (International Road Transport Union) oorkonde van TLN (Transport Logistiek Nederland), uit handen van directeur Arco van Gaalen en zijn echtgenote Marina van Gaalen.

Op 8 januari werd bekend dat FNV Bondgenoten opnieuw Van den Bosch Transporten uit Erp dagvaardt, omdat het bedrijf op grote schaal de cao ontduikt met de inzet van goedkope Oost-Europese chauffeurs. De vakbond heeft de afgelopen jaren onderzoek gedaan naar de werkwijze van het transportbedrijf.

Naar aanleiding van een eerder, door de FNV aangespannen procedure is geprobeerd via overleg tot een oplossing te komen. Omdat het bedrijf blijft volharden in het ontduiken van de cao en dit overleg niks heeft opgeleverd, zet FNV Bondgenoten de rechtszaak alsnog door.

Van den Bosch Transporten betreurt de stap die de FNV meent te moeten zetten. "Een gang naar de rechter zal geen oplossing bieden voor het vraagstuk dat voorligt: de betaling van internationaal opererende chauffeurs. Dat vraagstuk is namelijk niet een punt dat alleen Van den Bosch Transporten ‘raakt’. Het betreft zelfs niet alleen de Nederlandse Transportsector. Het is een Europese kwestie die niet in een (Nederlandse) gerechtelijke procedure kan en moet worden opgelost", meldt van den Bosch.

Op maandag 6 januari is, op 65-jarige leeftijd, Jan Heebink overleden. Dat heeft het bedrijf woensdag 8 januari namens de familie aan Transport Online laten weten. Jan Heebink was in 1970 de oprichter en sindsdien de directeur van J. Heebink Logistic Services uit Veenendaal.

"In ruim 4 decennia heeft hij een gerenommeerd en gerespecteerd bedrijf op weten te bouwen, een prestatie van ongekende omvang. Hoewel zijn lichamelijke toestand dit de laatste jaren soms belemmerde, was hij altijd nauw betrokken en geïnteresseerd in de dagelijkse bedrijfsvoering. Voor velen in het bedrijf was hij een grote inspiratiebron en wij zullen hem daarom zeer missen", lieten de medewerkers weten.

Voor de rechtbank van Midden-Nederland werd op dinsdag 7 januari De Jong & Schalkwijk Transport BV failliet verklaard. Het bedrijf is gevestigd aan de Schoudermantel 15 te Bunnik.

Het EP heeft woensdag 15 januari nieuwe specificaties voor digitale meetapparatuur voor vrachtwagens aangenomen. In mei was er al een informeel akkoord tussen het Parlement en de Raad bereikt. De zogenaamde 'smart' tachografen zorgen voor het beter naleven van rij- en rusttijd voor chauffeurs. Daarnaast wordt frauderen hiermee moeilijker gemaakt en de veiligheid op de weg verbeterd.

"De nieuwe regels vormen een goede balans tussen veiligheid op de weg en arbeidsomstandigheden aan de ene kant en respect voor de privacy en gegevens van de chauffeurs aan de andere kant. Het EP steunt de introductie van de smart tachograaf omdat het leidt tot betere naleving van de regels en omdat het de administratieve last op transportbedrijven vermindert", zei rapporteur Silvia-Adriana Ticau (S&D, RO).

De Wezenberg Group in IJsselmuiden nam per 26 januari negen vrachtwagens, negen chauffeurs en het bijbehorende werk voor Albert Heijn (AH) over van Heuveltrans. “Dat klopt wel in principe”, bevestigde directeur Rogier Verkley van Wezenberg tegenover Transport Online.

Na publicatie van eenartikel op Transport Online heeft Ahold, de moedermaatschappij van Abert Heijn een en ander eveneens bevestigd. Het werk was tot 26 januari van dit jaar bij Heuveltrans, een onderdeel van A-Ware. Volgens bronnen was AH niet tevreden over de manier waarop bij Heuveltrans het werk wordt uitgevoerd.

Het Europees Parlement is het faliekant oneens met Europese leiders die aandringen op beperkingen van het vrije verkeer van werknemers binnen de EU, zo blijkt uit een resolutie die donderdag 16 januari werd aangenomen. De tijdelijke beperkingen voor werknemers uit Roemenië en Bulgarije die onder meer in België en Nederland golden, liepen op 1 januari 2014 af.

De gezamenlijke resolutie van de EVP, S&D, ALDE, Groenen/EFA en Verenigd Links roept de lidstaten op zich te houden aan de bepalingen in het EU-verdrag over het vrije verkeer van personen en onderstreept nog eens dat het hier om een Europees grondrecht gaat dat voor alle burgers geldt.

Acties van landen die het recht op vrij verkeer belemmeren moeten achterwege blijven en elk idee om aantallen EU-migranten te maximeren zal op verzet van het EP stuiten omdat dat in strijd is met het Verdrag, zo stelt de resolutie.

Op dinsdag 14 januari is voor de rechtbank van Gelderland transportbedrijf Henk Nijland Thermotransport BV failliet verklaard. Het bedrijf is gevestigd aan de Edisonring 15 te Dodewaard.

Volgens curator mr. Harbers ligt de oorzaak van het faillissement in het feit dat maar liefst drie opdrachtgevers van het bedrijf in 2013 failliet zijn gegaan. "Hierdoor is het bedrijf in de betalingsproblemen gekomen", aldus de curator.

Op 23 januari werd de directeur Van Wanrooy Transport vrijgesproken van betrokkenheid in drugssmokkel. "Eindelijk weer ongehinderd ondernemen", zegt Paul van Wanrooy, directeur en eigenaar van het familiebedrijf Van Wanrooy Transport in Oosterhout. Met de definitieve uitspraak van de rechter in Rotterdam is een einde gekomen aan een onzekere periode. Een beschuldiging van betrokkenheid bij een opiumdelict werd door de rechtbank definitief naar het Rijk der fabelen verwezen.

Van Wanrooy: "Ik ben blij dat dit eindelijk achter de rug is. Voor mijn medewerkers, opdrachtgevers en leveranciers, die allen pal achter mij bleven staan; en voor mijzelf, was dit een bijzonder vervelende periode. Nu kan ik mij weer helemaal concentreren op mijn bedrijf. 2014 wordt een jaar van ongehinderd ondernemen en van groei."

Voor de rechtbank van Roermond zijn woensdag 22 januari LOZON Transport & Logistiek BV en Te Baerts Transport & Logistiek BV failliet verklaard. Deze bedrijven zijn wellicht beter bekend als Wiell food en flower logistics, een samengaan van LOZON transport en Te Baerts. Bij het bedrijf werken volgens de Kamer van Koophandel rond de 85 medewerkers. In mei 2013 besloten Te Baerts Transport en LOZON Transport de krachten te bundelen en verder te gaan onder de naam Wiell food & flower logistics.

Het faillissement is door het bedrijf zelf aangevraagd, dat blijkt uit een brief aan het personeel die Transport Online in het bezit heeft.

Op vrijdag 17 januari is Jan Veurink, directeur van Veurink International uit Hardenberg overleden. Veurink was al geruime tijd ziek en heeft deze strijd helaas verloren. Veurink was 61-jaar oud.

Voor de rechtbank van Noord-Nederland werd op dinsdag 28 januari de Heiploeg Group failliet verklaard. Het bedrijf maakte dezelfde dag nog een doorstart in afgeslankte vorm onder de naam Heiploeg International B.V.

Het faillissement, is volgens de curatoren, mr. Breuker en mr. Lettinga, op 16 januari door Heiploeg zelf aangevraagd. Op dat moment is besloten tot een stille bewindvoering. "Doel van deze regeling", aldus de rechtbank, "is het realiseren van een zo hoog mogelijke opbrengst ten behoeve van de gezamenlijke schuldeisers. De aanwijzing van een stille bewindvoerder biedt een mogelijkheid om in relatieve rust een verkoop of reorganisatie voor te bereiden."

Voor de rechtbank van Oost-Brabant is dinsdag 28 januari Bowie Recyling BV, R. Bontrup Beheer BV en Bontrup Transport BV failliet verklaard. Er waren al langer problemen bij Bowie.

Voor de rechtbank van Noord-Nederland werd op dinsdag 28 januari 2014 B. Veldman en Zn VOF failliet verklaard. Het bedrijf was gevestigd aan de Hoofdstraat 106/108 in het Groningse 't Zandt. Maar het bedrijf heeft tevens een vestiging in Eemshaven.

Eind januari stonden er honderden vrachtwagenchauffeurs vast in de sneeuw langs de Oostenrijkse A10. "Ze kunnen niet voor of achteruit", dat zei een Rode Kruis medewerker. Het Rode Kruis bracht wat te eten en te drinken.

Vrijdagochtend werd er vanwege de hevige sneeuwval een rijverbod afgekondigd voor voertuigen van meer dan 7,5 ton op de A10. Binnen een paar uur was de parkeerplaats in Pongau vol. In de namiddag kon er geen vrachtwagen meer richting Salzburg komen. De vrachtwagenchauffeurs moesten hun vrachtwagen parkeren bij kellerberg of bij Freitstritz/Drau.

De hele dag waren zo'n 70 politiemensen in touw om alles in goede banen te leiden. "Met deze zware sneeuw kan zelfs een lichte helling al voor ernstige problemen zorgen voor vrachtwagen", zegt een politiewoordvoerder.

Februari

Begin februari 2014 waarschuwde TVM verzekeringetransportbedrijven voor een nieuwe vorm van oplichting. Malafide partijen stelen daarbij goederen door zich voor te doen als inkoper van een bekend bedrijf. Aan de vervoerders het advies om bij aflevering van de goederen strikt de instructies in hun vrachtbrief te volgen. Zij kunnen dan niet aansprakelijk worden gesteld voor diefstal. 

Malafide partijen doen zich voor als inkoper van een bekende en gerespecteerde onderneming. Zij bestellen op diens naam goederen en de verkopende partij, die van niets weet, seint een vervoersbedrijf in voor de levering. De oplichters vragen vervolgens rechtstreeks aan het vervoersbedrijf om de spullen op een ander adres of aan een ander persoon af te geven. Pas na het verstrijken van de betalingstermijn wordt het voor zowel verkoper als vervoerder duidelijk dat de goederen zijn gestolen en de ‘inkoper’ met de noorderzon is vertrokken.

Logistiek dienstverlener De Winter Logistics uit Honselersdijk neemt de failliete Limburgse vervoerder Wiell Food & Flower Logistics over. Met ingang van zondag 9 februari heeft De Winter Logistics de dienstverlening van het bedrijf voortgezet.

Voor De Winter Logistics betekende de overname een belangrijke stap in de versterking van de eigen positie in de strategisch aantrekkelijke Euregio.

Voor de rechtbank van Gelderland is dinsdag 4 februari A. van der Linden Internationaal Transport BV failliet verklaard.

Op 24 oktober vorig jaar had eigenaar Bart van der Linden nog de primeur van de aanschaf van een spiksplinternieuwe Scania Euro 6 met V8 motor. Daarnaast stond een tweede Scania Euro 6 in bestelling.

Het Functioneel Parket heeft 10 februari voor de rechtbank in Utrecht een gevangenisstraf van 27 maanden geëist tegen een 47-jarige transporteur uit Wijk bij Duurstede voor  accijns- en faillissementsfraude. Ook eiste het Openbaar Ministerie (OM) dat verdachte gedurende vijf jaar niet als bestuurder van een vennootschap mag optreden en dat het vonnis gepubliceerd wordt in een landelijk dagblad.

De verdachte exporteerde met zijn bedrijf tussen 2009 en 2010 aardappelen naar Frankrijk en importeerde flessen wijn. De accijns die hij daarvoor bij zijn klanten in rekening bracht, droeg hij niet volledig af aan de Belastingdienst. De man heeft zich tot de rechtszitting beroepen op zijn zwijgrecht. Ter zitting heeft hij wel vragen van de rechtbank beantwoord, maar desondanks is het onduidelijk gebleven waar het totale bedrag van € 1.300.000 is gebleven. De verdachte heeft ontkend dat hij dat bedrag in eigen zak heeft gestoken, maar weet niet waar het geld is gebleven.

Voor het eerst in twee maanden zaten CNV Vakmensen en FNV Bondgenoten 10 februari weer om de tafel met de werkgevers (TLN en KNV). Bij Hotel Mercure in Nieuwegein liepen de spanningen behoorlijk op. Een groep van zo'n honderd chauffeurs was vanmorgen eerst met een langzaamaan-actie naar Nieuwegein gereden. In de loop van de dag werd duidelijk dat de werkgevers helemaal geen loonsverhoging wilden bieden.

De E. van Wijk groep, een internationaal opererende truck- en transportgroep met vestigingen in Nederland, Roemenië, Oekraïne en Moldavië, neemt in februari 2014 Sintra Hazeldonk B.V. over. De overname heeft geen gevolgen voor het aantal medewerkers, de activiteiten worden onveranderd voortgezet. Wel verhuist het kantoor van Sintra Hazeldonk naar de hoofdvestiging van E. van Wijk in Giessen. Met de strategische overname wil de dienstverlener uit Giessen haar brede logistieke dienstenpakket aanvullen met het specialisme expeditie.

Het logistieke pakket van E. van Wijk omvat onder meer opslag en overslag, crossdocking, internationaal vervoer, groepagevervoer, distributie en douaneservices. Vervoer vanuit West-Europa naar landen als Roemenië, Oekraïne, Hongarije, Bulgarije en Moldavië (vv) is een specialisme van het bedrijf. E. van Wijk heeft een vloot van meer dan 300 vrachtwagens en telt bovendien diverse DAF-servicebedrijven in Roemenië Oekraïne en Moldavië. De Roemeense tak telt ook bedrijven op het gebied van Sales, Service, Parts en Tires.

Op 20 februari 2014 was chauffeur Henry Lobles 25 jaar in dienst bij Selman Transporten B.V. Dit terwijl Henry in 2008 van het CBR te horen kreeg dat zijn groot rijbewijs niet werd verlengd vanwege een complicatie aan zijn ogen als gevolg van diabetes, maar die door een laserbehandeling geheel was verholpen.

Er volgde een juridische strijd tot aan de Raad van State. Ondertussen werd de Europese richtlijn voor de rijgeschiktheidseisen van groot rijbewijs bezitters versoepeld. Hierdoor kon Henry zijn rijbewijs weer aanvragen en sinds 19 augustus 2010 rijdt Henry weer rond.

Zwatra in Delft nam in februari de zwaartransport-activiteiten van DDM in De Meern over. De transportactiviteiten van DDM variëren van het verplaatsen van bouwketen, het transport van zware heistellingen tot het speciaal (al dan niet begeleid) transport van groot materieel.

De overname door Zwatra betreft de overname van 21 trekkende eenheden en 30 getrokken eenheden. Bij DDM Transport zijn 25 personeelsleden werkzaam die mee over gaan naar Zwatra.

De overname past in het streven van Zwatra naar schaalvergroting. DDM Transport sluit qua klantengroep, wagenpark en locatie uitstekend aan bij de activiteiten van Zwatra. Zwatra verwerft op deze manier een tweede locatie, in het midden van het land, naast haar eigen vestiging in Delft.

Op 16 februari is op 69-jarige leeftijd Thé van de Camp overleden. Van de Camp is (mede) eigenaar van Th. v.d. Camp & Zn Transport uit Berghem.

Voor de rechtbank van Zeeland-West-Brabant is op dinsdag 18 februari transportbedrijf De Rooij Waalwijk Transport BV failliet verklaard. De Rooij Waalwijk heeft zeventig trekkende eenheden in de modernste uitvoeringen. Een goed klantencontact is een belangrijk element van de bedrijfsfilosofie, staat op de website van het bedrijf te lezen.

Op dinsdag 18 februari werd door de rechtbank F.T.I. Nederland BV failliet verklaard. Het bedrijf is gevestigd aan de Grens 6b in Heijen.

Het ging al langer niet goed met het transportbedrijf waarvan de enige aandeelhouder het Luxemburgse bedrijf A.L.D. Benelux SA is. In december vorig jaar berichtte Transport Online al dat een chauffeur zijn geld niet had gekregen.

De chauffeur zonder geld kreeg bijval van regiomedewerker Jan Koopmans van FNV Bondgenoten: "Vanuit Nederland kunnen wij weinig doen omdat er een arbeidscontract in Luxemburg is. Daarom is onze advocaat over de grens aan het werk gegaan. Er was eerst een ander transportbedrijf dat failliet ging. De ondernemer is opnieuw begonnen. De chauffeurs krijgen een arbeidscontract vanuit Luxemburg."

Henk van den Berg, oprichter en oud-directeur van Bergtrans B.V. te Tiel, is op vrijdag 21 februari op 73-jarige leeftijd overleden.

In 1979 heeft hij het bedrijf Bergtrans opgestart in Doorn, toen nog met twee vrachtwagens. In 1984 verhuisde hij met zijn bedrijf naar Tiel. Hier groeide het bedrijf door naar een tiental vrachtwagens.

Nadat hij zich in 1999 wat terug heeft getrokken heeft hij zich tot 2005 met het ontwerpen en bouwen van de nieuwbouw op Industrieterrein Medel bezig gehouden.

Op maandag 24 februari is voor de rechtbank van Noord-Nederland Huisman Transport failliet verklaard.

“Ik wil verder er niets over zeggen. Later deze week komen we met informatie”, meldde medewerkster Gina Maring van Huisman Transport tegenover de redactie van Transport Online.

Het bedrijf is ook bekend als de HSL Groep en komt voort uit Huisman Transport die in 1922 is gestart. In de zeventiger jaren van de vorige eeuw wordt er begonnen met ongeregeld vervoer. Enige tijd later volgt er een verhuizing naar Veendam. Daar volgt in 1991 nieuwbouw.

Zo’n 5 jaar later heeft de transportonderneming een landelijk dekkend 24-uurs distributie netwerk. Het duurt niet lang of er komen meer vestigingen. Zo start er een vestiging in 2001 in Zwolle. In 2004 ziet D-tracks internationale expeditie het levenslicht.

Het volgende jaar verrijst er een nieuwe vestiging in Alkmaar. En dankzij de overname van Henk van de Scheur komt er de HSL Groep. En in 2011 neemt HSL Groep samen met GVT Logistics, Greuter in Alkmaar over.

Nog dezelfde dag werd bekend dat het bedrijf een doorstart maakte. GVT Group of Logistics uit Tilburg nam de activiteiten over en startte door onder de naam HSL Logistics.

Van den Bosch Transporten uit Erp heeft 27 februari aangekondigd dat ze een deel van haar omzet van Nederland terug naar het buitenland verplaatst en overweegt ook het hoofdkantoor in het Brabantse Erp te verplaatsen. Het bedrijf verwacht vanuit andere landen in Europa beter te kunnen concurreren op de internationale transportmarkt.

"Directe aanleiding is de al jaren durende discussie over de betaling van chauffeurs van buitenlandse vervoerders die internationale transporten verrichten in opdracht van een Nederlands vervoersbedrijf. Het ontbreken van eenduidigheid in de sector en de weinig coöperatieve opstelling van Nederlandse vakbonden maakt verhuizing naar het buitenland een zeer reële optie", zo meent Van den Bosch.

Maart

Mensen met een bewustzijnsstoornis kunnen sneller weer over hun rijbewijs beschikken. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) vereenvoudigde in maart de regels hiervoor. De minister neemt daarmee het advies van de Gezondheidsraad over. Het besluit sluit aan bij het streven van de minister om het systeem van medische keuringen voor het rijbewijs makkelijker, transparanter en duidelijker te maken.

Van een bewustzijnsstoornis is sprake wanneer iemand het bewustzijn verliest door bloeddrukdaling of hartfalen, of door verminderde doorbloeding en zuurstoftekort in de hersenen.

In de nieuwe regeling wordt rekening gehouden met de verschillende soorten bewustzijnsstoornissen. De periode dat iemand met een B-rijbewijs niet mag rijden, loopt met de nieuwe regeling uiteen van 1 week tot 12 maanden. Voor het groot rijbewijs is dat minimaal een maand, en maximaal 12 maanden.

Donderdag 6 maart 2014 was Martin Lam 25 jaar bij Baks in dienst. Hij heeft eerst 15 jaar gewerkt bij Baks Borculo/Baks Loonbedrijf en is toen overgestapt naar Baks Logistiek.

Martin werd 's ochtends samen met zijn familie om 10:00 uur verwelkomd door zijn collega's in de kantine van Baks Logistiek te Borculo. Hier werd Martin door directeur Tonny Winkelhorst toegesproken en ontving hij de zilveren speld van TLN vanwege zijn 25-jarig dienstverband.

Bakker Logistiek Groep uit Zeewolde kondigde op 11 maart de acquisitie aan van 70% van alle transportactiviteiten van European Food Transport NV (EFT), gevestigd in België. De acquisitie van EFT (deel van UNIVEG-groep) door Bakker Logistiek Groep, biedt het bedrijf de mogelijkheid, gezien haar schaalgrootte, haar opdrachtgevers in zowel contractlogistiek als contractvervoer vanuit Benelux optimaal te bedienen.

Met ruim 75 medewerkers en een wagenpark van 50 vrachtwagens is EFT een belangrijke speler binnen de logistieke sector in België. Met de acquisitie van EFT breidt Bakker Logistiek haar activiteiten verder uit in België, dit na een eerdere overname dit jaar van S.M.I.W., een logistieke operatie in Milmort.

Kruidenier Foodservices met de hoofdvestiging in Rotterdam is woensdag 12 maart failliet verklaard. Dat heeft een medewerker van de Rotterdamse rechtbank aan de nieuwsredactie van Transport Online bevestigd.

Het bedrijf verkeerde in zwaar weer en kreeg onlangs uitstel van betaling. Maar dat heeft de onderneming niet meer kunnen redden.

Naast Kruidenier Groep B.V. is op 12 maart  tevens het faillissement uitgesproken van  de individuele groepsvennootschappen Kruidenier Foodservices B.V., Kruitrans B.V., Foodservice Oosterblokker B.V., VCG Barendrecht B.V., Kruidenier Orderpick Centrum B.V., FRESHPOINT International B.V., FGN Foodservice Grootverbruik NL B.V., Inko Beheer B.V. en de Gouden Korenaar B.V.  Naar verwachting zullen op zeer korte termijn nog diverse andere aan Kruidenier Groep B.V. gelieerde (dochter)vennootschappen failleren.

Een doorstart van de complete Kruidenier groep zat er niet in. De curator heeft het bedrif in delen verkocht.

Voor de rechtbank van Oost-Brabant is op woensdag 19 maart Xtreem Transport BV, gevestigd aan de Ekkererijt 3133 in Son,  failliet verklaard. Bij het bedrijf werken volgens de laatste gegevens van de Kamer van Koophandel rond de 36 werknemers.

Maandagochtend 24 maart werd bekend dat Lamberink Logistics & Warehousing BV uit Hardenberg per 29 maart aanstaande wordt overgenomen door Müller Fresh Food Logistics BV uit Holten.

De afgelopen periode hebben de directies van Lamberink Logistics & Warehousing BV en Müller Fresh Food Logistics BV uitgebreid met elkaar gesproken over een strategische samenwerking. Vanaf september 2012 heeft Melk Transport Twente succesvol de activiteiten van het toenmalige Lamberink Transport overgenomen en doorgestart onder de nieuwe naam Lamberink Logistics & Warehousing.

Een transportbedrijf uit het Belgische Zeebrugge is eind maart op last van de strafrechter in Brugge voor twee jaar gesloten. De firma Transeco kwam in opsrpaak toen bleek dat zij jarenlang Bulgaarse vrachtwagenchauffeurs had uitgebuit.

De zaak kwam aan het licht begin 2009 toen enkele Bulgaarse chauffeurs de Scheepvaartpolitie binnenstapten om te klagen over hun mensonterende leefomstandigheden.

"Maar liefst vier complete vrachtwagenladingen zijn spoorloos verdwenen. De ladingen zijn vorige week donderdag en vrijdag opgehaald in België en vervolgens niet afgeleverd op de afleveradressen. De vrachten werden uitgevoerd door Viking Internationaal Koel- en Vriestransport uit Papendrecht", meldt de heer G. Wigmans, directeur van Innova Trans uit Venlo maandag 31 maart aan Transport Online.

Van Innova Trans zijn twee complete ladingen houtpakketten voor de industriële houtverwerking spoorloos verdwenen. Van een Belgische collega-vervoerder zijn eveneens twee ladingen verdwenen, een lading bier en een lading roestvrij staal.