Clicky


Nieuwe aanpak brengt wereldwijde en regionale luchtvaartkennis samen

Nieuwe aanpak brengt wereldwijde en regionale luchtvaartkennis samen
20-11-2014 09:55 | Algemeen | auteur De Redactie

GENEVE - SITA, wereldwijde aanbieder van communicatie- en IT-oplossingen voor de luchtvaart, gaat samen met strategisch partner, Orange Business Services (OBS), en vijf regionale dienstverleners haar communicatiemogelijkheden op luchthavens wereldwijd uitbreiden. Tevens is er meer aandacht voor operational excellence en worden de netwerkdiensten beter toegespitst op de behoefte van de luchtvaartindustrie.

SITA speelt hiermee in op de belangrijkste trends binnen de luchtvaartsector, waaronder de opkomst van het hybride businessmodel, het e-enabled vliegtuig, de adoptie van cloud-gebaseerde oplossingen en de groeiende behoefte aan flexibele on-demand diensten op luchthavens.

Als onderdeel van dit nieuwe connectiviteitsaanbod heeft SITA een vijfjarig contract getekend met OBS. Samen gaan ze netwerkdiensten in landen en gebieden wereldwijd aanbieden. Tevens gaat SITA netwerkdiensten rechtstreeks aanbieden in een aantal additionele locaties en verzorgt het bedrijf de integratie en het beheer van de belangrijkste regionale providers, waardoor de wereldwijde dekking wordt versterkt. Ook introduceert SITA seizoensgebonden netwerkdiensten op luchthavens, waardoor luchtvaartmaatschappijen nieuwe vliegroutes kunnen testen of op kosteneffectieve wijze op seizoensgebonden bestemmingen kunnen vliegen.

Deze flexibele, wereldwijde connectiviteit biedt luchtvaartmaatschappijen kortere doorlooptijden voor aansluitingen, connectivity on-demand en verbeterde prestaties van applicaties via het netwerk. Het stelt SITA bovendien in staat om het aanbod beter aan te laten sluiten op de verschillende business modellen van goedkope, hybriden en full service luchtvaartmaatschappijen.



SITA en OBS gaan samen een geheel nieuw SITA Network Services Delivery and Operations Center opzetten voor het bieden van diensten die speciaal zijn ontworpen voor de wereldwijde luchtvaartindustrie. Dit centrum zal 24/7 worden gerund door deskundigen uit deze sector. Zij gaan zich geheel richten op het leveren, integreren, beheren en ondersteunen van netwerkdiensten van SITA wereldwijd. Het nieuwe netwerkaanbod zal gefaseerd worden uitgerold en het SITA Network Services Delivery and Operations Center zal eind 2014 operationeel zijn.

"Deze aankondiging is een belangrijke mijlpaal voor zowel SITA als de luchtvaartsector”, zegt Francesco Violante, CEO van SITA. “Luchtvaartmaatschappijen en andere belangrijke spelers binnen deze sector zijn wereldwijd actief en hebben specifieke communicatiebehoeften, met name op luchthavens. Door ons vernieuwde aanbod van netwerkdiensten zijn we in staat om zowel regionaal, wereldwijd als binnen de luchthavens efficiëntie te bieden.”

"Samen met onze strategische partner, Orange Business Services, bieden we één wereldwijde dienst voor netwerkbeheer, integratie en ondersteuning”, vervolgt hij. "Door onze sterke positie in de markt en ons uitgebreide partnernetwerk in combinatie met SITA’s specialistische ervaring en aanwezigheid op 435 luchthavens kunnen we unieke en kosteneffectieve mogelijkheden bieden, overal ter wereld.”

"Wij geloven dat connectiviteit centraal staat bij de digitale transformatie die de luchtvaartindustrie momenteel ondergaat”, zegt Thierry Bonhomme, CEO van Orange Business Services. “We zijn verheugd dat we onze samenwerking met SITA uitbreiden, zodat we samen de connectiviteit en operational excellence die deze sector nodig heeft over de hele wereld kunnen bieden. Daarnaast gaan we een uitgebreide reeks aan communicatiediensten bieden om klanten van SITA verder te ondersteunen bij deze transformatie, zoals contact center-oplossingen of unified communication-diensten. Door onze krachten te bundelen, zijn we in staat om luchtvaartmaatschappijen en andere belangrijke spelers in deze sector het beste van twee werelden te bieden middels een geïntegreerde wereldwijde service."