Clicky


E-fulfilment Menken groeit explosief

E-fulfilment Menken groeit explosief
13-11-2014 09:38 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

ZOETERMEER - Leen Menken Foodservice Logistics ziet de laatste maanden een explosieve groei in haar multi-temperatuur distributie voor webshops. Aan het einde van dit jaar verwachten zij wekelijks een half procent van de Nederlandse huishoudens te leveren.

De start

In 2012 is het bedrijf gestart met het leveren van zogeheten ‘dinnerkits’ bij een klein aantal huishoudens in de regio. Er werd een basis gelegd voor een logistiek concept waarbij goederen werden geconsolideerd, orders verzameld en vervolgens met een multi-tempertatuur busje geleverd bij de consument thuis. Een tweede (webshop)klant meldde zich na een korte periode en vanaf 2013 wordt er iedere maand een klant toegevoegd.

Groeiend transportnetwerk

De groei in volume maakte een landelijk dekkend transportnetwerk mogelijk. Na een korte periode van een aantal dagen per week, groeit dit uit naar 6 dagen per week. Inmiddels is de verwachting dat het ze aan het einde van dit jaar 24/7 in bedrijf zijn.
Sinds januari 2014 zijn de volumes verdrievoudigd, en wordt er hard gewerkt aan een degelijke basis voor de groei die (vrijwel zeker) komen gaat.
Deze explosieve groei blijft niet onopgemerkt, onlangs liet BNR weten geïnteresseerd te zijn in het bedrijf en dinsdag 18 november is Leen Menken (Algemeen Directeur) te horen in het programma ‘Zakendoen met…’ (vanaf 13.15 uur).

Strategie

Voor de komende maanden is de strategie voornamelijk gericht op volumegroei om het transportnetwerk (nog) verder uit te breiden. Onlangs zijn er ook weer een aantal klanten gestart: Koop een koe/varken (goed en eerlijk vlees), Marley Spoon (dinnerkit met recept), Clean Meals (voorverpakte maaltijden), Brandt & Levi (worstenmakers), Willem & Drees (eerlijke & lokale producten), Nationale Postcodeloterij en de HalalBox (dinnerkit met halal ingrediënten en recepten).

Met deze nieuwe volumes erbij verwacht Menken aan het einde van het jaar iedere week bij een half procent van de Nederlandse huishoudens op de stoep te staan.