Clicky


Krone levert 100 ferrytrailers aan Estron

Krone levert 100 ferrytrailers aan Estron
16-10-2014 09:39 | Trailers | auteur De Redactie

ROTTERDAM - Trailerfabrikant Krone heeft onlangs de levering van honderd ferrytrailers afgerond aan Estron uit Rotterdam. Het is de eerste keer dat Estron zoveel trailers in één keer aanschaft. In totaal heeft Estron, een afkorting van Eerste Spijkenisser Trekker Onderneming, een vloot van circa 275 trailers operationeel. Hiermee wordt voornamelijk ferrywerk uitgevoerd op de Britse eilanden. Daarbij bedient Estron de klanten rechtstreeks en via een aantal expediteurs. Er is frequent sprake van groupageritten, waarbij de trailers vaak open en dicht moeten worden gemaakt.

Enkele keren per maand maken de trailers van Estron een retourtje Engeland. De trailers gaan daarna meestal door voor een trip naar het westen van Duitsland. "Zo regisseren wij de 'retourtjes' voor onze trailers. Het komt er hoe dan ook op neer dat de trailers veel op de weg zijn, veel op de boot staan en dat ze vaak aan- en afgekoppeld worden", legt Chris Gerhardt, kwaliteitsmanager bij Estron uit.

"Dat vergt veel van een trailer en aan de aanschaf van de Krone's is een uitgebreide test vooraf gegaan die weken heeft geduurd."

Gerhardt vertelt dat de Krone trailers hier de beste indruk achterlieten. "Toen ook nog bleek dat we een 'klik' hadden met de mensen van Krone, waarbij ze duidelijk hun best deden onze test te ondersteunen alsmede het uitvoeren van de offerte, was voor ons de keus snel gemaakt."

Gerhardt zegt dat hij aanvankelijk lichtelijk bezorgd was over de sterkte van de koppelsectie. "Die mag voor ons soort werk niet te dun zijn. Krone kon erop inspelen en hetzelfde bleek het geval bij de remmen. Wij zweren bij trommelremmen. Schijven remmen misschien beter, maar de onderhoudsfrequentie van schijfremmen is ons te hoog."

Bij Estron is men ook gecharmeerd van moderne telematica. "Wij hebben al de nodige voordelen weten te behalen door juiste toepassing van telematica op onze trailers. Ook onze partners in Engeland zijn daardoor een stuk efficiënter gaan werken. Een win-win-situatie dus."

De nieuwe trailers moeten minstens zes jaar mee. "Dat gaan ze zeker zonder problemen halen. De afgelopen jaren heeft Krone duidelijk bewezen goed te luisteren naar vragen uit de markt."

Estron bestaat als zodanig sinds 1967. Het bedrijf is ook actief met vervoer over water en de trailervloot wordt ondersteund door een aantal eigen trekkers. "Die hebben we nodig in Engeland en soms ook hier. Op dit moment kunnen we het werk aan met twaalf eigen trekkers."