Clicky


GLS Netherlands levert pakketten op het afgesproken tijdstip af

GLS Netherlands levert pakketten op het afgesproken tijdstip af
23-04-2014 09:36 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

Bij GLS Netherlands kunnen consumenten meebepalen waar en op welke dag hun pakket afgeleverd wordt. Als er voor aflevering op een bepaalde dag is gekozen, geeft de pakketdienst nu ook een tijdvenster van drie uur aan waarin het pakket bezorgd wordt.

Als je heel gemakkelijk online inkopen kunt doen, wil je de bestelde producten ook net zo eenvoudig en snel ontvangen. Om bij de eerste poging meteen de bestelling bij de ontvanger te kunnen afleveren, geeft GLS Netherlands al vóór de start van de verzending informatie over de geplande bezorgdag. Desgevraagd levert GLS het pakket af in een GLS depot naar keuze of in een van de ruim 470 PakketShops van GLS in Nederland, waar de zending vervolgens op elk gewenst moment afgehaald kan worden.

En er is nóg een optie: de ontvanger kan ook een alternatieve datum selecteren om het pakket thuis te laten bezorgen. Deze optie heeft GLS Netherlands nu nog verder verbeterd. Naast een bezorgdatum naar keuze geeft GLS ook het betreffende tijdvenster op, voor heel Nederland is dat een periode van drie uur. Consumenten kunnen zodoende nog beter met de pakketbezorging rekening houden.

Meer ontvangers zijn thuis op het moment van bezorging

Particuliere ontvangers kunnen zelf een afleverdag kiezen, ook op basis van het genoemde tijdvenster, wanneer de verzender voor de FlexDeliveryService kiest. GLS Netherlands heeft deze nieuwe standaardoptie, waaraan geen extra kosten verbonden zijn, in februari 2013 ingevoerd. De feedback tot nu toe is zonder uitzondering positief. "De consumenten zijn blij met de nieuwe flexibiliteit", vertelt Milo Kars, General Manager GLS Netherlands. "Daarnaast zijn onze verzendklanten enthousiast over deze extra service zonder meerkosten."



Meer dan de helft van de geadresseerden die voor een aangepaste bezorging kiest, laat de zending naar een PakketShop sturen; een kleiner percentage kiest voor bezorging thuis op een dag naar keuze. "Wij houden ons aan onze belofte om op het gewenste moment en adres te bezorgen", aldus Milo Kars. Dat kan dankzij zij het centrale toezicht op die bezorging in real time. Het resultaat: er zijn bij de eerste keer dat een pakket wordt aangeboden aanzienlijk meer particuliere ontvangers thuis.

De populariteit van e-commerce heeft een van de grootste veranderingen in het consumentengedrag sinds lange tijd in gang gezet. "De pakketdiensten hebben nu de mogelijkheid om een actieve rol bij deze verandering te spelen", zegt Milo Kars. "Met de FlexDeliveryService hebben wij in korte tijd een efficiënte oplossing ontwikkeld die helemaal aansluit bij de wensen van de moderne consumenten."