Clicky


Paasdrukte in de levensmiddelen branche zorgt voor topdrukte op DCs van Uden

Paasdrukte in de levensmiddelen branche zorgt voor topdrukte op DCs van Uden
17-04-2014 09:30 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

HAAFTEN - Bij de verschillende vestigingen van van Uden in Nederland worden record omzetten gehaald, meldt directeur Diederik Antvelink van van Uden.

In Waddinxveen is dit de tweede Pasen in het nieuwe pand. Vorig jaar is er een groot stuk aangebouwd en nu worden er per dag meer dan 4.000 pallets per dag uitgeleverd aan de grote winkel Dc’s. Totaal levert heel Van Uden vandaag  15.000 pallets aan op de verschillende DCs.

Operations manager Peter Asselman benadrukt nog even dat er ook 10.000 pallets binnenkomen. Het is dus dringen op de werkvloer, voor de docks en ook bij de Dc’s in het land. “Maar daar zijn wij juist voor, dat is logistiek”, aldus Peter Asselman.

Ook in de vestiging Haaften is het erg druk, dit is van huis uit de hoofdvestiging van van Uden Logistics, maar wordt nu naar de kroon gestoken door Waddinxveen. "Na de zomer als alle nieuwe klanten bij van Uden zijn ingehuisd zal Waddinxveen de grootste zijn", aldus Peter Asselman.

Verassend is dat ook in de binnenvaart van van Uden het erg druk is. Deze week verwacht directeur Diederik Antvelink dat van Uden richting de 17.000 TEU te hebben vervoerd. Dat is niet het absolute record, maar wel weer op oude niveaus, het record van 18.000 TEU gaat zeker dit jaar nog een keer gebroken worden.

Ook op de expeditie afdeling werd gisteren een nieuw record gevierd over de maand maart. Daar is nog nooit zoveel omzet gerealiseerd.

Directeur de la Houssaye, verantwoordelijk ook voor de expeditie activiteiten voegt toe: "Als we naar onze eigen omzet cijfers kijken is wat ons betreft de crisis voorbij. Maar het meeste is te wijten aan het verdwijnen van concurrenten uit de markt. Of het een echte autonome groei is van de hele markt kan je niet zo snel zeggen."

"Maar het is een goed begin van het jaar 2014. We denken dit jaar boven de 100 Miljoen omzet uit toekomen en ook onze resultaten te kunnen verhogen met 1 Miljoen euro naar de 6,3 Mio operationele winst. Dit is nog niet genoeg om alle schulden, rente, belasting en investeringen te betalen. Maar het is wel een teken dat we als we eind 2014 verlost zijn van de huur in Alphen en een stuk leegstand te hebben weggewerkt we eindelijk weer kunnen na denken over grote investeringen en uitbreiding."

Directeur Antvelink: "Dit jaar zetten we vol in op Value added Logistics voor de klanten. We hebben daar extra geld voor uitgetrokken om te investeren in mechanisering van deze activiteiten. Dan heb je het over verpakkingen machines, automatische stickering en dozen plak en sorteermachines. We hebben daarvoor wel meer werk nodig."

“Maar soms moet je zaaien voordat je kan oogsten”, aldus de la Houssaye

De la Houssaye meldt verder dat ondanks drie jaar rode cijfers, het bedrijf juist sterker uit de crisis is gekomen. "Alle loodsen zijn gevuld, alle contracten met klanten zijn voor langere tijd vastgelegd en we hebben een 30% volume groei gerealiseerd in levensmiddelen markt. We zijn daar nu een top drie speler in Nederland. Die positie raak je niet zomaar kwijt. Sterker nog het gat met de achtervolgers wordt alleen maar groter."