Clicky


Ulferts & Wittrock breidt uit met nieuwste 8-lijner Nooteboom MCO-PX met Multidolly

Ulferts & Wittrock breidt uit met nieuwste 8-lijner Nooteboom MCO-PX met Multidolly
04-03-2014 16:59 | Trailers | auteur De Redactie

OLDENBURG(D) - Voor haar uitzonderlijk vervoer activiteiten heeft Ulferts & Wittrock, met hoofdzetel in Oldenburg (D), haar wagenpark uitgebreid met diverse Nooteboom speciaal transport opleggers. Ulterts & Wittrock is een toonaangevende onderneming in kraanwerken en uitzonderlijk wegvervoer. Het voertuigenpark bestaat onder meer uit zo’n 120 Autokranen en 40 zwaar- en speciaaltransport voertuigen. De nieuwste uitbreiding bestaat uit een aantal 6-assige Nooteboom uitschuifbare semi-diepladers met daarnaast ook de nieuwste generatie Nooteboom 8-aslijnen MCO-PX semi-dieplader met afneembare Multidolly.

Voordelen

De keuze van Ulferts & Wittrock voor de MCO-PX met Multidolly is vooral vanwege de grote voordelen hiervan in vergelijk met een moduletrailer als alternatief. Deze belangrijke voordelen komen vooral tot uiting in het grote bedieningsgemak, de multifunctionele inzetbaarheid en het relatief lage eigen gewicht. Maar ook financiële voordelen als gunstige aanschafprijs en lagere operationele kosten. Wereldwijd zijn er zo’n honderd MCO-PX semi-dieplader combinaties in allerlei uitvoeringen in gebruik. De orderportefeuille voor de MCO-PX is boven verwachting en de komende maanden staan vele klantleveringen gepland. Dit jaar zal tevens het Nooteboom MCO-PX programma verder worden uitgebreid.

MCO-PX Multidolly 6+2

Ulferts & Wittrock heeft de zeer wendbare 6-aslijnen MCO-PX met 2-aslijnen Multidolly vooral aangeschaft voor het vervoer van de bovenwagen van hun kranen TEREX SL3800 en de DEMAG CC2800. Door de mogelijkheid om de laadvloer uit te schuiven tussen de Multidolly en de achterassen, biedt deze combinatie bijzondere transportmogelijkheden voor het vervoer van bijvoorbeeld lange staal- en betonconstructies. In nagenoeg iedere situatie kan een optimale gewichtsverdeling wordt gerealiseerd vanwege de hydraulisch traploos verstelbare koppeldruk/aslast verhouding. Bij het vervoer van lichtere ladingen is de Multidolly snel en eenvoudig afneembaar vanwege de unieke koppeling. De zo verkregen 6-assige uitschuifbare semi-dieplader is korter en lichter en kan zo efficiënt ingezet worden voor kleinere transportklussen.

12 ton aslast

Met de Nooteboom MCO-PX semi-dieplader met Multidolly beschikt Ulferts & Wittrock over een semi-dieplader combinatie met een zeer hoog nuttig laadvermogen. Dit vanwege enerzijds de aslast van 12 ton per aslijn bij 80km/u en anderzijds het lage eigengewicht van de combinatie. Ulferts & Wittrock heeft voor deze combinatie gekozen voor een wielafstand van 1510 mm in plaats van 1360 mm. In de praktijk blijkt namelijk dat bij de grotere asafstand de Duitse ontheffingverleners gemakkelijker een ontheffing voor de 12 ton aslast afgeven. Immers het gewicht wordt over een grotere vlak verdeeld. Dit draagt bij aan een langere levensduur van bruggen en viaducten.

Betrouwbaar

De MCO-PX met pendelassen is een technologie die zijn sporen inmiddels uitgebreid heeft verdiend. Een levensduur van 1 miljoen kilometer voor de draaikransen is zeker geen uitzondering. Een ander groot voordeel is de enorme stuurhoek, die bij een Multidolly oploopt tot maar liefst 70 graden. Dit biedt zowel een extreme wendbaarheid alsook een zeer lange levensduur van de banden tot wel 300.000 km.