Clicky


DPD Pakketservice kondigt samenwerking met nieuw distributieconcept Superdirect.com aan

DPD Pakketservice kondigt samenwerking met nieuw distributieconcept Superdirect.com aan
26-09-2013 09:54 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

Innovaties die leiden tot concrete voordelen voor verzenders én ontvangers staan bij DPD Pakketservice hoog in het vaandel. Om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en om in te spelen op de groei van de e-commerce, start DPD een exclusieve samenwerking met Superdirect.com. Dit is een nieuw distributieconcept waar consumenten online hun boodschappen kunnen bestellen en afhalen bij een geautomatiseerd afgiftepunt.

Door de samenwerking van DPD met Superdirect.com is het vanaf later dit jaar ook mogelijk om via dit punt pakketten op te halen en te versturen. Omdat dit proces volledig is geautomatiseerd, behoren beperkte openingstijden, wachtrijen en overvolle parkeerplaatsen voortaan tot het verleden. Komende zaterdag op 28 september wordt het eerste Superdirect-punt geopend in Eindhoven.

E-commerce heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen en naar verwachting stijgt dit de komende jaren van bijna 10 miljard tot 13 miljard euro in 2015. De grootste groei daarbij zal in de online verkoop van voedsel en drank liggen. Dit blijkt uit een onderzoek van IPSOS naar het online koopgedrag van de Nederlandse consument.

Als logistiek dienstverlener merkt DPD ook dat het aantal pakketzendingen naar particuliere adressen in een hoog tempo toeneemt. "Helaas komt het regelmatig voor dat ontvangers niet thuis zijn om hun bestelling in ontvangst te nemen. Om de klanten van onze klanten beter van dienst te kunnen zijn, ontwikkelen we continu diensten die voorzien in de behoefte om zelf te kunnen beslissen waar en wanneer bestellingen bezorgd worden. De samenwerking met Superdirect.com past in deze strategie. Consumenten kunnen bij Superdirect.com niet alleen hun online bestelde boodschappen ophalen, maar ook hun andere online bestellingen ophalen en zelf pakketten versturen, zoals bijvoorbeeld producten die ze online verkopen", aldus Robert van Straaten, directeur Marketing & Sales.

Ontvanger staat centraal

Dat de ontvanger bij DPD centraal staat, blijkt uit de eerder geïntroduceerde services van het bedrijf, waaronder Predict, waarbij de ontvanger proactief geïnformeerd wordt over de geplande bezorgdag en tijdvak waarbinnen de bezorging zal plaatsvinden. Mocht dit de ontvanger niet goed uitkomen, dan kan hij of zij een ander bezorgmoment afspreken. Naast thuisbezorging zijn afhaalpunten een efficiënte manier om pakketten aan consumenten te leveren. Zij kunnen bestellingen daar ophalen op een moment dat hen schikt, maar ook pakketten wegbrengen om te laten versturen.

Door de samenwerking met het nieuwe distributieconcept Superdirect.com wordt dit op elk moment van de dag mogelijk. Omdat de aangiftepunten geautomatiseerd zijn heeft dit veel voordelen voor klanten. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake is van strikte openingstijden en wachtrijen en dat scheelt een hoop tijd.