spacer
home contact zoek
 
Wegvervoer | Ongevallen | Bedrijfsnieuws | Financieel | Nieuw Materieel | Gestolen/Vermist | Weer en Verkeer | Logistiek
Spoorvervoer | Luchtvaart | Binnenvaart | Zeevaart | Personenvervoer | Dakar | Column | Algemeen
 

Peeters Vervoercentrale verzorgt elektrische stadsdistributie in Amsterdam

Peeters Vervoercentrale verzorgt elektrische stadsdistributie in Amsterdam AMSTERDAM - Steeds meer verladers en vervoerders kiezen voor de mogelijkheid om de distributie tot in het hart van Amsterdam te laten verzorgen door de nieuwe elektrisch aangedreven vrachtauto van Peeters Vervoercentrale.

Door de goederen centraal aan te leveren bij het overslagcentrum in het Westelijk havengebied besparen andere vervoerders fors op de vaak vele zware en weinig rendabele uren in de binnenstad en besteden die laatste stedelijke transport- kilometers uit aan de stille en schone transportoplossing van collega Peeters Vervoercentrale.

Ook steeds meer bedrijven met vestigingen in de binnenstad vragen hun leveranciers de goederen af te leveren bij Peeters om daarmee een dikkere stroom goederen in een keer –en ook nog eens schoner en stiller- geleverd te krijgen bij de betreffende vestiging(en).

Met de aanschaf van deze elektrisch aangedreven vrachtauto heeft Peeters Vervoer- centrale een belangrijke stap gezet in het elektrisch goederenvervoer in de Amsterdamse binnenstad. Om over voldoende capaciteit te beschikken koos men voor de 10 tons Newton truck van het Engelse Smith Electric Vehicles. Een vrachtauto die door zijn elektrische tractie aan de hoogste milieueisen voldoet en daarmee uitermate geschikt is voor het werk in de binnenstad.

Peeters weet inmiddels dat op een volle acculading circa 180 kilometer gereden kan worden en dit blijkt in de dagelijkse praktijk ruim voldoende voor meerdere bezorgronden vanuit het distributiecentrum in het Westelijk havengebied. Omdat dit centrum gedurende de gehele dag is geopend kunnen transportbedrijven 24 uur per dag hun goederen hier afleveren.

Daarmee kunnen zij hun ritten efficiënter plannen en verliezen nauwelijks tijd. De resterende stedelijke kilometers zullen dan worden afgelegd door wagens van Peeters Vervoercentrale.Nu deze service operationeel is en de gemeente Amsterdam zich ook heeft uitgesproken voor een stimulering van het elektrisch vervoer in de binnenstad (o.a. door het gratis beschikbaar stellen van stroom –red.) kiezen steeds meer ondernemers voor deze manier van transport.

Peeters Vervoercentrale houdt zich sinds 1964 bezig met het vervoer van zogenoemde droge lading, zoals dozen, kratten, pallets en karren. Goederen die zonder de aanwezig- heid van een koel-of vriesinstallatie vervoerd kunnen worden. Voor die handelingen beschikt het bedrijf over een reeks eigen Euro 3 (met roetfilter) en Euro5/EEV vrachtauto’s. "Een jaar of twee geleden zetten wij de eerste echte stappen naar volledig elektrisch aangedreven vrachtauto’s.



Een grote pakketdienst deed toen proeven met de eerste volledig elektrische auto’s en wij hebben dat goed gevolgd", opent directeur Sef Peeters van de Vervoerscentrale zijn verhaal. "Het accupakket van dat voertuig bleek niet krachtig genoeg voor de inzet die er dagelijks van gevraagd werd. Inmiddels is dat opgelost en beschikken deze vrachtauto’s over een Lithium–Ion accupakket, waarmee je een normale werkdag prima kunt invullen. Daarbij kun je dan de nachtelijke uren gebruiken voor het opladen van die vier accu’s."

De auto is als chassis-cabine in Engeland besteld en door carrosseriebouwer Karhof/ Stokvis in Nieuw-Vennep van een 6 meter lange bak met laadklep voorzien. In de stedelijke distributie is dit de beste combinatie. Vooralsnog investeert Peeters in één voertuig, maar sluit zeker niet uit dat er meerdere zullen volgen. "Veel zal afhankelijk zijn van de investering van zowel de Gemeentelijke- als de Rijksoverheid in de toch wel forse meerkosten van een dergelijk voertuig", vervolgt Peeters."

“Verder zal er ook heel serieus gekeken moeten worden naar de privileges die voor dit type schone voertuigen gaan gelden. Verruiming van de venstertijden is een optie, maar bijvoorbeeld ook het gebruikmaken van tram- en busbanen tijdens de ritten of andere maatregelen. Amsterdam heeft inmiddels weer meerdere stappen gezet en dat maakt het weer wat aantrekkelijker voor ons, maar zeker ook voor collega-vervoerder I.A.J. Ducnker die op dezelfde manier het koel/vries pakket met elektrische vrachtauto’s vervoeren."

Sef Peeters behoort tot de tweede generatie die leiding geeft aan het familiebedrijf, dat midden jaren zestig werd opgezet. Inmiddels telt men 20 eigen vrachtauto’s en huurt dagelijks circa 15 auto’s in voor de fijnmazige distributie in Noord-Holland met als speerpunt Groot Amsterdam. Peeters: "Wij rijden vanuit ons cross-dock centrum hier in Amsterdam onder anderen voor GLS, Wim Bosman en anderen waarbij wij deel uitmaken van een landelijk 24-uurs netwerk."






Meer nieuws
- Vier MAN-tankautospuiten voor Veiligheidsregio Gelderland-Zuid
- 30 semi-diepladers voor Gering Internationale Meubeltransporten
- Twee Krone Profi Liner’s voor Boonstra Transport Haulerwijk
- Vierde nieuwe Actros voor Leverink Transport B.V.
- Bolk investeert in 35 Nooteboom Pendel-X aslijnen
- Drie Volvo’s FH 460 6x4 voor Expeditiebedrijf Lodder B.V.
- Nieuwe Daf FT XF voor Bonesca Import Export
- Drie nieuwe Daf FT XF's voor Bakkerij Holland
- Noordendorp Transport verduurzaamt wagenpark in het 100-jarig jubileum jaar
- Nieuwe System Trailers schuifzeilen trailer voor De-Back Cargo
- Nieuwe Daf en Volvo voor Transportbedrijf J. de Groot
- Nieuwe Scania R 520 V8 voor marktkoopman Theo Peters
- Twee Volvo FH 460 4x2 trekkers X-low chassis voor Multiwheels
- Nieuwe DAF FAN CF.440 Euro 6 voor Yde van der Veen
- Tien nieuwe Scania's voor BAS Logistics en Hereijgers Transport
- JDV Transport kiest voor Volvo FM Light Concept met Work Remote
- Bijzondere volume combinatie voor Sipma Transport
- Serie nieuwe DAF's voor Ploeger Logistics
- Wallenborn breidt vloot uit met 80 Scania's
- Twee nieuwe MAN-trucks voor Koninklijke BDU
- Nieuwe Krone Polyester-Steel voor Van Aalst koeltransport
- Scania G 410 met haakarm bij Krommenhoek Metals
- LIS Transport neemt eerste Renault Trucks D in dienst
- Acht zuinige Scania R 410 trekkers voor RedSun
- Van der Most Transport koopt haar 100ste D-TEC trailer
- Mooij Oost Europa Service neemt nieuwe Kässbohrer trailers in gebruik
- Elf nieuwe Daf XF's voor Mooy Logistics
- Negen nieuwe DAF LF Euro 6 distributietrucks voor Technische Unie
- Nieuwe IVECO Stralis 420pk Euro-VI voor BTS uit Heeswijk-Dinther
- Euro-6 primeur voor ADJ Milieutechniek


Transport Europa Combinex


Transportrisico


365payrol



Juridisch Advies
In het wegvervoer doen zich kwesties voor waarin u zich afvraagt hoe dit bij de wet geregeld is.

Zeker als transportondernemer wilt u goed geinformeerd blijven. Op onze website behandelt Mr. Rene de Bondt regelmatig juridische zaken.

» Code 95 - Werkgever moet nascholing vergoeden
» Lading niet gereed. Vervoerder berekent toch vracht
» De zzp'er in het wegvervoer: ondernemer of ...
» De controleplicht van de wegvervoerder
» Retentierechten in het vervoer
» Checklist Vervoerovereenkomsten
» Betaaltermijnen wettelijk vastgelegd

spacer
spacer
Meer juridisch advies »

Marktonderzoek Transport


Voordelig Adverteren op Transport Online


Nieuwsoverzicht
» Verizon verdubbelt winst tot vier miljard dol...
» Vrijspraken en cel voor megacoketrasport
» Vrachtwagenchauffeur ernstig gewond op Duitse...
» Slecht weer drukt winst pakketbezorger UPS
» Twee personen aangehouden in onderzoek valsem...
» HEMA krijgt standje om prinsesjes
» Terugroepactie kost GM bijna alle winst
» Verkoop AVR helpt Van Gansewinkel
» Handelsakkoord VS en Japan van de baan
» Bedrijven vragen rederijen om verlenging uitl...
» '600 verzorgingstehuizen met sluiting bedreig...
» Teeven onder vuur na kritisch asielzoekersrap...
» Logistieke sector Noord-Nederland in zwaar we...
» Duo vervolgd voor verdrinking jongetje op IJb...
» Ernstige aanrijding Culemborg; zeven gewonden
» Antwerpen kent opnieuw goede start na recordj...
» Aandeelhouder Scania accepteert bod Volkswage...
» Boetes bij verkeerscontrole Venlo
» Verlichting politieauto’s moet uit kunnen
» Groei in achterstanden hypotheken vlakt af
» Drie vermisten na zinken vrachtschip
» Noordendorp ondertekent convenant met Inspect...
» Onderzoek aantreffen gedumpte vaten
» Ermelose bedrijven werken aan verbetering ver...
» Vier MAN-tankautospuiten voor Veiligheidsregi...
» Slaapverbod in vrachtwagen op parkeerplaats S...
» Ondernemers industrie minder goed gestemd
» Twaalf procent minder verkeersdoden in 2013
» Vuurwerk taboe in centrum Hilversum
» Inhaalverboden vrachtwagens op verschillende ...
spacer
spacer

WEER










Transport Online op Facebook