spacer
home contact zoek
 
Wegvervoer | Ongevallen | Bedrijfsnieuws | Financieel | Nieuw Materieel | Gestolen/Vermist | Weer en Verkeer | Logistiek
Spoorvervoer | Luchtvaart | Binnenvaart | Zeevaart | Personenvervoer | Dakar | Column | Algemeen
 

Peeters Vervoercentrale verzorgt elektrische stadsdistributie in Amsterdam

Peeters Vervoercentrale verzorgt elektrische stadsdistributie in Amsterdam AMSTERDAM - Steeds meer verladers en vervoerders kiezen voor de mogelijkheid om de distributie tot in het hart van Amsterdam te laten verzorgen door de nieuwe elektrisch aangedreven vrachtauto van Peeters Vervoercentrale.

Door de goederen centraal aan te leveren bij het overslagcentrum in het Westelijk havengebied besparen andere vervoerders fors op de vaak vele zware en weinig rendabele uren in de binnenstad en besteden die laatste stedelijke transport- kilometers uit aan de stille en schone transportoplossing van collega Peeters Vervoercentrale.

Ook steeds meer bedrijven met vestigingen in de binnenstad vragen hun leveranciers de goederen af te leveren bij Peeters om daarmee een dikkere stroom goederen in een keer –en ook nog eens schoner en stiller- geleverd te krijgen bij de betreffende vestiging(en).

Met de aanschaf van deze elektrisch aangedreven vrachtauto heeft Peeters Vervoer- centrale een belangrijke stap gezet in het elektrisch goederenvervoer in de Amsterdamse binnenstad. Om over voldoende capaciteit te beschikken koos men voor de 10 tons Newton truck van het Engelse Smith Electric Vehicles. Een vrachtauto die door zijn elektrische tractie aan de hoogste milieueisen voldoet en daarmee uitermate geschikt is voor het werk in de binnenstad.

Peeters weet inmiddels dat op een volle acculading circa 180 kilometer gereden kan worden en dit blijkt in de dagelijkse praktijk ruim voldoende voor meerdere bezorgronden vanuit het distributiecentrum in het Westelijk havengebied. Omdat dit centrum gedurende de gehele dag is geopend kunnen transportbedrijven 24 uur per dag hun goederen hier afleveren.

Daarmee kunnen zij hun ritten efficiënter plannen en verliezen nauwelijks tijd. De resterende stedelijke kilometers zullen dan worden afgelegd door wagens van Peeters Vervoercentrale.Nu deze service operationeel is en de gemeente Amsterdam zich ook heeft uitgesproken voor een stimulering van het elektrisch vervoer in de binnenstad (o.a. door het gratis beschikbaar stellen van stroom –red.) kiezen steeds meer ondernemers voor deze manier van transport.

Peeters Vervoercentrale houdt zich sinds 1964 bezig met het vervoer van zogenoemde droge lading, zoals dozen, kratten, pallets en karren. Goederen die zonder de aanwezig- heid van een koel-of vriesinstallatie vervoerd kunnen worden. Voor die handelingen beschikt het bedrijf over een reeks eigen Euro 3 (met roetfilter) en Euro5/EEV vrachtauto’s. "Een jaar of twee geleden zetten wij de eerste echte stappen naar volledig elektrisch aangedreven vrachtauto’s.



Een grote pakketdienst deed toen proeven met de eerste volledig elektrische auto’s en wij hebben dat goed gevolgd", opent directeur Sef Peeters van de Vervoerscentrale zijn verhaal. "Het accupakket van dat voertuig bleek niet krachtig genoeg voor de inzet die er dagelijks van gevraagd werd. Inmiddels is dat opgelost en beschikken deze vrachtauto’s over een Lithium–Ion accupakket, waarmee je een normale werkdag prima kunt invullen. Daarbij kun je dan de nachtelijke uren gebruiken voor het opladen van die vier accu’s."

De auto is als chassis-cabine in Engeland besteld en door carrosseriebouwer Karhof/ Stokvis in Nieuw-Vennep van een 6 meter lange bak met laadklep voorzien. In de stedelijke distributie is dit de beste combinatie. Vooralsnog investeert Peeters in één voertuig, maar sluit zeker niet uit dat er meerdere zullen volgen. "Veel zal afhankelijk zijn van de investering van zowel de Gemeentelijke- als de Rijksoverheid in de toch wel forse meerkosten van een dergelijk voertuig", vervolgt Peeters."

“Verder zal er ook heel serieus gekeken moeten worden naar de privileges die voor dit type schone voertuigen gaan gelden. Verruiming van de venstertijden is een optie, maar bijvoorbeeld ook het gebruikmaken van tram- en busbanen tijdens de ritten of andere maatregelen. Amsterdam heeft inmiddels weer meerdere stappen gezet en dat maakt het weer wat aantrekkelijker voor ons, maar zeker ook voor collega-vervoerder I.A.J. Ducnker die op dezelfde manier het koel/vries pakket met elektrische vrachtauto’s vervoeren."

Sef Peeters behoort tot de tweede generatie die leiding geeft aan het familiebedrijf, dat midden jaren zestig werd opgezet. Inmiddels telt men 20 eigen vrachtauto’s en huurt dagelijks circa 15 auto’s in voor de fijnmazige distributie in Noord-Holland met als speerpunt Groot Amsterdam. Peeters: "Wij rijden vanuit ons cross-dock centrum hier in Amsterdam onder anderen voor GLS, Wim Bosman en anderen waarbij wij deel uitmaken van een landelijk 24-uurs netwerk."






Meer Overig nieuws
- Twee nieuwe Scania kippers voor Transportbedrijf Bakker
- Welsi breidt uit met ferrymega's in opvallende huisstijl
- Twee MAN TGS volume kippers voor Jelle Bijlsma
- Zes Volvo FH bakwagens voor Moeijes Internationale Transporten en Expeditie
- Eerste Scania Silver Griffin van Nederland voor Limi Trans
- Nieuw D-TEC 45ft chassis voor Samskip Van Dieren Multimodal
- Nieuwe IVECO Stralis Hi-Way voor H-Trans
- Twee nieuwe Scania krachtpatsers voor Van Wieren Special
- Rotra neemt twee nieuwe LZV’s in gebruik
- Opnieuw IVECO Stralis Hi-Way trekkers voor Hooymeijer Transport
- Twee Volvo FH 500 trekkers voor Anton Raamsman Transport Haarle
- Drie nieuwe Daf voertuigen voor Boerman Transport
- Emons Group bestelt 64 nieuwe Scania's
- Nieuwe DAF XF voor De Jong Fourage Parrega
- Limpens viert haar 85-jarig jubileum en voegt zes nieuwe Volvo’s toe aan het wagenpark
- VLGroep Oss neemt eerste R450 euro 6 Scania in ontvangst
- Uitgebreide CF-200 trailer voor Vlam-Trans
- Achttien nieuwe schuifzeiltrailers voor Cars&Cargo
- Nieuwe DAF XF voor Eppinga hout- en bouwmaterialen
- Vier Volvo FM geldwagens voor G4S
- Haagse Milieu Services kiest voor DAF CF
- Chauffeurs Trans-Imex vinden DAF XF 510 'lekkerste truck van Nederland'
- Zeven Renault Trucks D voor Het Springendal
- Nieuw citytrailer concept bij De Rooy Transport
- Krommenhoek Metals kiest voor optimale wendbaarheid DAF XF FAK 8x2
- Nieuwe DAF FT XF 460 voor René Wigman Transport
- Volvo FM 370 6x2 met tankopbouw voor Vermeulen Esso
- Vijf nieuwe MAN-trucks verduurzamen vloot Oenema Groep
- Zestien nieuwe Scania's voor Netko
- Zeven nieuwe DAF's voor Koeltransport Aalsmeer
Transportrisico

365payrol

12 Mooisten 2015

Doet u ook mee aan de 12 Mooiste Trucks 2015 verkiezing?

Lees de voorwaarden voor deelname hier!

Logistiek Verbeteren

Inloggen Leden




Dossier Calais

Realtime Scheepsinfo

Weten welke schepen worden verwacht, hoelaat, uit welk land? U kunt het checken op onze speciale pagine met Realtime Scheepsinformatie

spacer
Meer realtime scheepsinformatie »

Marktonderzoek Transport

Voordelig Adverteren op Transport Online


WEER










 



Transport Online op Facebook

INFORMATIE

Gebruiksvoorwaarden
Disclaimer
Contact
Colofon
Adverteren